NordenBladet — Võistluse eesmärk on julgustada võõrkeeli õppivaid gümnasiste ja tudengeid tõlkimisega tegelema, anda neile võimalus end tõlkijana proovile panna ning saada tehtud tööle tagasisidet kogenud tõlkijatelt. Võistlus kuulutati välja emakeelepäeval 14. märtsil ja laekus 147 tööd. Neist inglise keelest 72, prantsuse keelest 40, vene keelest 26 ja jaapani keelest 9. Osavõtjate profiil oli väga erinev, filoloogiatudengitest kooridirigeerimise tudengiteni, doktorantidest 10. klassi õpilasteni, kellest nii mõnegi töö leidis ka ära märkimist. Kokku oli ligikaudu kolmandik esitatud töid gümnaasiumiõpilastelt.
Žüriide otsused kujunesid järgmiseks:
Prantsuse žürii koosseisus Kaia Sisask ja Heli Allik:
I koht Kaisa Kirotar, II koht Ulla Kihva, III koht Mattias Mäestu.
Inglise žürii koosseisus Krista Kaer, Doris Kareva, Märt Väljataga, Ülar Ploom:
I koht Heili Sepp, II–IV koht Liis Jälle, Silja Jürs, Hanna Marrandi.
Vene žürii koosseisus Veronika Einberg ja Aare Pilv:
I koht Kristiina Bernhardt, III kohta jagavad Anna Maria Kaarma ja Kadri Jürissaar.
Jaapani žürii koosseisus Alari Allik ja Rein Raud otsustas välja anda kolm ergutuspreemiat, mille pälvisid Henri Kopra, Madli Keerman, Kätlin Põldma.
Auhindade üleandmine toimub 7. juunil kell 15–17 kirjanike maja musta laega saalis (Harju 1, III korrus).
NordenBladet — Kahaneva rahvastiku ja muutuvate lugemisharjumuste tingimustes, kus üha enam infot tarbitakse elektroonsetest kanalitest, on paberajalehtede tiraažide kahanemine loomulik trend. Tendentsi jätkudes võib ühel hetkel ees seista eksistentsiaalne küsimus, kas paberlehte saab ja tasub enam välja anda või on mõttekam alla anda ja jätkata üksnes elektroonilistes kanalites. Ometigi ei tunnista ükski peatoimetaja pabertiraažide kahanemise üle muret, vähemalt avalikult mitte.
Eesti Päevalehe peatoimetaja Urmo Soonvald kinnitas ERR.ee-le, et lehe sulgemisest rääkida pole põhjust ning tema on tulemustega hoopis väga rahul, sest kasvanud on digitellimuste arv, ehkki paberlehe tiraaž on kukkunud veerandi võrra ehk 4600 eksemplari. Postimehe peatoimetaja Lauri Hussar kinnitas samuti, et 10-protsendiline kukkumine teda muretsema ei pane, vastupidi, tema sõnul on see lausa taotlusliku tegevuse tulemus, mistõttu on nad hoopis oma kasumlikkust tõstnud. 10-protsendilist tiraažide kukkumist pidid tunnistama ka nädalalehe Eesti Eksperss (EE) peatoimetaja Erik Moora ja Maalehe peatoimetaja Andres Eilart .
Õhtulehel ja Äripäeval on läinud teistest paremini – Õhtulehe tiraaž on kahanenud 1400 võrra ehk kolm protsenti 48 900-lt 47 500-le ning Äripäeval 600 võrra ehk kuus protsenti 9900-lt 9300-le.
NordenBladet — Liivi lahes süttis neljapäeva ennelõunal tanker Zircon, edastas BNS-ile Läti rannavalve. Kell 11 saabus merepäästeteenistusse teade, et alusel puhkes tulekahju ja vajatakse abi.
Tulekahju on kontrolli alla saadud, keskus saatis sündmuspaigale rannavalvelaeva, et vajadusel inimesed ära tuua. Keskus palus Riia vabasadama laevastikul saata sündmuspaika puksiir tuletõrjujate ja päästjatega.
NordenBladet —“Arutlesime välispoliitika, julgeoleku, kliima ja kaubandussuhete üle,” sõnas Donald Tusk Brüsselis pärast tunniajast kohtumist Trumpi ja Euroopa Komisjoni presidendi Jean-Claude Junckeriga. Tuski sõnul oldi paljudes valdkondades üksmeelel, ennekõike terrorismivastase võitluse osas. Tusk ütles telepöördumises, et nad olid ühel nõul relvarühmituste vägivalla tõkestamise ja Ukrainaga suhete osas, vahendas Reuters.
“Kuid lahtiseks jäävad mõned teemad nagu kliima ja kaubandus ning ma pole sada protsenti veendunud, et me saame täna öelda – meie all pean silmas härra presidenti ja iseennast – et meil on ühine positsioon, ühine arvamus Venemaa kohta, kuigi mis puudutab Ukraina konflikti, siis tundub, et oleme ühel nõul,” tõdes Tusk.
NordenBladet – FIA Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) promootor Eurosport Events ja Eesti Autospordi Liit (EAL) alustasid koostööd, et toetada Eesti meistrivõistlustel R2 autode klassi sees peetava Estonian R2 Challenge arvestuses osalevaid noori rallitalente teel maailmameistrivõistluste poole.
Estonian R2 Challenge auhinnafond on tänavu 32 000 eurot. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.
Rahvusvaheline koostöö ERC ja EAL vahel suurendab auhinnafondi väärtust 46 000 eurole, pakkudes noortele sõitjatele mitmeid suurepäraseid võimalusi eesmärgiga aidata jõuda neil rahvuslikult tasemelt maailma tasemele. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5 autod).
Eurosport Events poolt pakutu on järgnev:
Hooaja keskel (peale Tartu rallit) kolme esimest kohta hoidvad Estonian R2 Challenge võistlejad kaasatakse käesoleva aasta ERC Junior Experience treeningprogrammi, mille väärtus on 2550 eurot sõitja kohta (EAL katab 3 sõitja transpordi- ja majutuskulud). ERC Junior Experience treeningprogramm toimub neljal ERC Junior sarja etapil ja nii on võimalus osaleda kolmel etapil (Barum ralli Tšehhis, Rally di Roma Itaalias ja Rally Liepaja Lätis).
Estonian R2 Challenge tänavuse hooaja kokkuvõttes kolm esimest võistlejat on vabastatud 2018. aastal ERC Junior U27 sarja maksust (väärtus 1500 eurot sõitja kohta), juhul kui nad otsustavad sarjas osaleda.
Eurosport Events tasub Estonian R2 Challenge tänavuse võitja eest 2018. aastal nelja esimese ERC Junior U27 etapi stardimaksud (1000 eurot ralli), kui ta otsustab osaleda ERC Junior U27 sarjas. Juhul kui võitja soovib osaleda kõigil kuuel etapil, siis kahe järelejäänud etapi stardimaksud maksab EAL.
Jean-Baptiste Ley, ERC koordinaator: „Eestil ja Baltikumil on pikk ajalugu, mis puudutab häid ja kiireid rallisõitjaid, kes on jõudnud rahvusvahelisele tasemele. Oluline on, et see traditsioon jätkuks. Me teame, et Eesti Autospordi Liidu juhtimisel on ralli kui spordiala hästi juhitud, kuid me soovime ka oma panuse sellesse anda, et ralli jätkuvalt kasvaks ja et saaksime üheskoos pakkuda noortele sõitjatele võimalust ennast tõestada rahvusvahelisel tasemel.
Margus Kiiver, Eesti Autospordi Liidu peasekretär: „Panus, millega Eurosport Events aitab kaasa noorte sõitjate arengule on suurepärane. Meie regioonis on palju häid ja kiireid sõitjaid ja see koostöö aitab kindlasti neil teha järgmist sammu liikumaks edasi. Ühtlasi leiame, et ERC poolt loodud kolmeastmeline süsteem on üks parimaid võimalusi liikumaks autoralli maailmameistrivõistlustele. See koostöö on tunnustuseks meie sõitjatele ja alaliidu tööle ning olen kindel, et tugevdab ka Eesti autoralli meistrivõistlusi.“
R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6 liitrise vabalthingava mootoriga ja 1 liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Võrdsuse huvides sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Estonian R2 Challenge on avatud ka välisvõistlejatele.
Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Harju ralli sõidetakse 26.-27. mail.