NordenBladet — Helsingis Töölös valmis paar aastat tagasi suur, üle 800 kohaga maa-alune parkla, aga see seisab tühjalt ja inimesed hoiavad oma autot pigem tänaval lume sees. P-Töölö parklas Töölönkatul pargib päeva jooksul vaid paarkümmend autot. Kohti on aga küllaga: 30 000 ruutmeetrit ja 810 parkimiskohta. Parkla avati suure käraga. Kas Töölö inimesed on autodest loobunud?
Ilmselt autodest siiski loobutud pole, sest kohe parkla sissesõidu juures on puudus tänava-äärsetest parkimiskohtadest. Inimesed jätavad pigem auto tänavale lume sisse ja elektriauto laadimata kui maksavad parklakoha eest. Parklas on iga koha juures laadimisvõimalus, vahendab Helsingin Sanomat.
Öine parkimiskoht soojas ja avaras parklas maksab veidi alla 100 euro kuus. Ööpäevane parkimine maksab olenevalt lepingust 250 euro ringis. Helsingi linn pakub aga soodsaid parkimiskohti ka tänava äärtes. Hinnavahe on tõenäoliselt piisavalt suur, mis sunnib inimesi taluma ebamugavusi seoses tänava ääres parkimisega.
Kohaliku elaniku parkimise luba ka kõige kallimates Helsingi piirkondades maksab 28 eurot kuus. Isegi kui hind tõstetakse 2021. aastal 30 euro peale on see ikkagi tunduvalt madalam turuhinnast maa-aluses parklas.
Eraparklaid on Helsingisse tulemas veel. Näiteks Katajanokkale tuleb 500-kohaline parkla. Katajanokka linnaosa kitsastel tänavatel liigub päevas ligi 8000 autot ja osa sellest liiklusest tuleneb parkimiskohtade otsimisest.
Inimesi aga igal pool parklasse juhtida ei saa, sest osa täna-äärsetest parkimiskohtadest kuuluvad majaühistutele ja nende kasutamise üle otsustab ühistu. Lisaks sellele on inimesed harjunud odava parkimisvõimalusega tänava ääres.
Töölös näiteks pole linn vähendanud täna-äärsete parkimiskohtade hulka nagu algul planeeriti. Kui autod viia maa alla parklasse, saaks tänavale rohkem ruumi tekitada. Samuti on keskkond puhtam. Linn pole aga seni sellest huvitatud olnud. Tänava äärest autode ära viimine on poliitiline otsus, mida pole tahetud teha.