NordenBladet — Espoo mees Jukka Paukku oli juunikuu algul lendamas koos naisega Mallorcale. Paar läks Finnairi lennule AY 1711 rõõmsal meelel, kuna ees ootas meeldiv puhkusenädal.

Nimelt sõideti Mallorcale, et tähistada 35 aasta möödumist nende kohtumisest. Nende esimene reis oli olnud samuti Mallorcale ja nad tahtsid minna vanu aegu meenutama ja ühtlasi vaadata, mis on vahepeal muutunud, vahendab Iltalehti.

Enne väljalendu broneeris Jukka hotellis sviidi, lennukis valiti kohad, kus oleks palju ruumi ning telliti toit.

Enne väljalendu olid mehel kõhus gaasid, aga ta ei tulnud selle peale, et see võib saada lennu puhul takistuseks. Lennukis teatati, et lend hilineb pool tundi, mille peale küsis Jukka stjuardessilt, kas ta võib tualetis käia. Stjuardess vastas, et võib küll. Kuivõrd aga kõhus tekkisid jälle gaasid, läks Jukka veerand tunni pärast uuesti tualetti. Pärast seda korda ütles stjuardess mehele, et asi pole hea. Mees ütles selle peale, et tal on kõhus gaasid. Stjuardessi järgnev kommentaar aga jahmatas reisijaid: stjuardess ütles, et tema arvates Jukka selle lennuga sõita ei saa.

Mees üritas stjuardessiga rääkida, aga too läks lennuki etteotsa ja helistas kuhugi. Viie minuti pärast tuli stjuardess tagasi ja ütles, et mees kuhugi lennata ei saa. Abielupaar visati lennukist välja.

Lennujaamas helistati tütrele ja paluti järgi tulla. Tütar sõidutas oma vanemad Jorvi haiglasse, kus vaadati mees üle, soovitati juua Osmosali ja saadeti koju. Arst meest haigeks ei tunnistanud.

Jukka oli nii vihane, et broneeris uue lennu teise firmaga. Juba hommikul sõitsid nad Norwegiani lennuga Fuengirolasse. Norwegiani D8514 oli pikem lend kui Finnairi oma ja mingeid probleeme mehel lendamisega polnud.

Mehe arvates ei kuulanud Finnairi stjuardess teda ära ja tahtis ainult oma võimu näidata. Eriti halb oli Jukka arvates see, et stjuardess ei küsinud kordagi, kas lennukis on arsti. Samuti ei selgitatud, kas lennujaamas on arsti. Seda, kas inimene on võimeline lendama või mitte, saab otsustada ainult arst.

Mees pole rahul ka Finnairi suhtumisega, kui ta nõudis kompensatsiooni. Finnair soovitas pöörduda kindlustuse poole. Stjuardessi telefonikõne kohta pole mees saanud mingit dokumenti.

Jukka maksis Mallorca reisi eest 2562 eurot. Lend Fuengirolasse maksis 1672 eurot. Kindlustusfirma maksis ärajäänud reisi majutuse eest kompensatsiooni 1000 eurot ja 40 eurot iga päeva eest. Kokku sai mees kindlustuselt 1280 eurot, aga selle sees polnud lennu maksumust ega muid kulusid. Naine ei saanud kindlustuselt midagi.

Jukka tunnistas, et tal on ettevõtjana hea kindlustus. Ta ei taha aga hakata kindlustusega protsessima, kuna peab vastutavaks eelkõige Finnairi. Tema arvates ei saa Finnair veeretada vastutust kindlustusfirmale, kui teeb ise vea. Finnairil peaks olema kohustus hüvitada reisijale tekitatud kahju.

Mees on suhelnud Finnairi klienditeenindusega ja sealt on öeldud, et enne lendu konsulteeriti lennufirmade meditsiiniliste küsimuste nõuandva asutuse EMA-ga ja sealt oli soovitatud lendamisest loobuda. Teises vastuses tugineti reisitingimuste artiklile 7.1.3, mille järgi võib lennufirma keelduda reisija pealevõtmisest, kui on alust arvata, et midagi juhtub. Samuti väideti, et kapten oli olukorraga tutvunud.

Selle peale Jukka vihastas, sest kapten isegi ei käinud tema juures. Kapten oli neid vaid möödaminnes vaadanud, kui nad lennukist väljusid.

Mees tunnistab, et on küll pensionär, aga jätkuvalt ettevõtja, aktiivse eluviisiga ja reisib palju. Nüüd aga lubab ta Finnairi asemel valida mõne muu firma.

Finnair väitis asja kohta kommentaariks, et lennufirmal on õigus reisija maha jätta, kui selgub, et ta pole võimeline lendama. Lennufirmal on vastav meditsiinilise konsultatsiooni telefoniteenus: kauglendude puhul MedAire ja lühimaalendudel EMA Group.

Lennufirma väitel otsustatakse telefoni teel konsulteerides reisija lennukõlblikkus. Kui inimene maha tõstetakse, siis ei kompenseeri Finnair midagi, vaid reisija peab pöörduma kindlustuse poole. Enne reisi peab reisija veenduma, et oleks olemas reisikindlustus, mis katab ka võimalikud terviseriketest tulenevad kulud.

Finnair ei kommenteerinud, miks ei konsulteeritud mõne lennukis viibiva arstiga või ei küsitud, kas lennujaamas on kohal mõni arst, kes oleks saanud mehe üle vaadata.

 

 

Allikas: Eestinen.fi
Loe kõiki NordenBladet´i “Soome uudised & info” rubriigi artikleid SIIT