NordenBladet – Donald Trumpi valimisvõit 2024. aasta USA presidendivalimistel on tekitanud küsimusi Hiina aktsiate tuleviku kohta. Tema varasemad kaubanduspoliitikad, majanduspoliitika lubadused ja retoorika Hiina suunal viitavad võimalikele muutustele, mis võivad mõjutada ka Hiina ettevõtete väärtust finantsturgudel.

20. jaanuaril 2025 aastal presidendina ametisse astuv Trump soovib piirata Hiina omandit USA strateegilistes sektorites, sealhulgas energeetikas, tehnoloogias ja põllumajanduses. Samuti on tal plaan sundida Hiina investoreid müüma olemasolevaid osalusi, mis ohustavad USA riiklikku julgeolekut.

Hiina aktsiate hiljutine käitumine

Viimase kuu jooksul on Hiina aktsiad näidanud volatiilsust. Eriti pärast Trumpi võidu selgumist on täheldatud langustrendi, mis peegeldab investorite muret võimalike kaubandustariifide ja regulatiivsete muudatuste üle. Näiteks Hang Sengi indeks langes 2,3%, kajastades turu ebakindlust, vahendab Reuters.

Võimalikud tuleviku arengud

Trumpi administratsiooni võimalikud kaubanduspoliitika muudatused, sealhulgas tariifide tõstmine ja tehnoloogiasiirde piirangud, võivad avaldada survet Hiina ettevõtetele. See võib viia aktsiahindade edasise languseni, eriti tehnoloogiasektoris. Samuti võib oodata kapitali väljavoolu arenevatelt turgudelt, mis mõjutab negatiivselt Hiina aktsiaid.

Olulised näitajad Hiina aktsiate jälgimiseks

Lisaks üksikaktsiate hindadele peaksid investorid jälgima järgmisi näitajaid:

  • Hang Sengi indeks: kajastab Hongkongi börsil noteeritud Hiina ettevõtete üldist jõudlust.
  • Shanghai Composite indeks: peegeldab Mandri-Hiina aktsiaturu üldist suunda.
  • Valuutakursid: Hiina jüaani ja USA dollari vaheline kurss võib mõjutada eksportööride kasumlikkust.
  • Kaubandusstatistika: impordi ja ekspordi andmed annavad ülevaate kaubandussuhete seisust.
  • Poliitilised avaldused: USA ja Hiina ametnike kommentaarid võivad mõjutada turu ootusi ja suunda.

Investorite strateegiad

Peale Trumpi võitu peaksid investorid, kelle portfellis on Hiina aktsiaid, võtma ettevaatliku ja paindliku hoiaku. Trumpi lubadused kehtestada karmimad kaubandusreeglid ja piirangud Hiina suhtes võivad vähendada Hiina ettevõtete ligipääsu USA turule, samuti suurendada kulusid ja vähendada kasumlikkust. Investorid peaksid kaaluma portfelli mitmekesistamist, et vähendada riske, mis on seotud Hiina aktsiatega. Samuti on soovitatav jälgida poliitilisi arenguid ja olla valmis kiireteks kohandusteks investeerimisstrateegiates.

Võimalikud on järgmised strateegiad:

  1. Riskihaldus ja portfelli mitmekesistamine: Hiina aktsiaid omavad investorid võiksid kaaluda oma portfelli mitmekesistamist teiste turgude ja sektorite vahel, et hajutada riske.
  2. Pikemaajaline vaatlus: Lühiajaliste volatiilsuste puhul tasub jälgida poliitika tegelikke muudatusi ja nende mõju ettevõtetele. Kõiki aktsiaid ei pruugi negatiivselt mõjutada.
  3. Valdkonnaspetsiifilised kaalutlused: Keskenduda vähem mõjutatud sektoritele, nagu Hiina sisetarbimisele orienteeritud ettevõtted, mille kasum sõltub vähem USA kaubandussuhetest.
  4. Regulatiivsete muudatuste jälgimine: Kuna Trumpi administratsioon võib kehtestada uusi regulatsioone, on oluline hoida silm peal poliitilistel arengutel, mis võivad mõjutada Hiina ettevõtteid, eriti tehnoloogia ja energia sektoris.

Trumpi valimisvõidu mõju Hiina sisetarbimisele orienteeritud ettevõtetele on väikesem

Hiina sisetarbimisele orienteeritud ettevõtted keskenduvad peamiselt Hiina turul tegutsemisele ja teenindavad Hiina kodutarbijate vajadusi. Need ettevõtted on vähem sõltuvad ekspordist ja rahvusvahelisest kaubandusest, mistõttu on nad potentsiaalselt vähem haavatavad rahvusvaheliste kaubanduspingete suhtes. Näited sellistest ettevõtetest on:

    1. Alibaba Group (e-kaubandus) – Alibaba haldab Hiina suurimaid e-kaubanduse platvorme, nagu Taobao ja Tmall, ning teenindab Hiina tarbijaid otse oma veebikaubanduse ja logistika kaudu.
    2. JD.com (e-kaubandus) – JD.com on teine suur e-kaubanduse platvorm Hiinas, keskendudes Hiina siseturule ja jaemüügile, sealhulgas elektroonika ja tarbekaupade müügile.
    3. China Mengniu Dairy ja Yili Group (piimatooted) – Need ettevõtted toodavad piimatooteid, mida tarbitakse Hiinas laialdaselt. Nende äri on tugevalt keskendunud Hiina siseturule.
    4. Kweichow Moutai ja Wuliangye Yibin (alkohol) – Mõlemad ettevõtted toodavad Hiina traditsioonilisi alkohoolseid jooke, nagu baijiu, ja nende toodang on suunatud peamiselt Hiina turule.
    5. Tencent Holdings (meedia ja meelelahutus) – Tencent tegutseb peamiselt Hiinas ja on tuntud oma kommunikatsiooniplatvormide (WeChat) ja online-mängude, näiteks Honor of Kings, poolest, mis on Hiina koduturule orienteeritud.
    6. China Resources Beer (alkohoolsed joogid) – See ettevõte toodab ja turustab Hiina turul populaarset Tsingtao õlut ja teisi kohalikke kaubamärke.
    7. Midea Group ja Haier (kodumasinad) – Need kodumasinate tootjad, nagu külmikud ja pesumasinad, teenindavad peamiselt Hiina koduturgu ja kodutarbijate vajadusi.
    8. Anta Sports ja Li-Ning (spordiriided) – Need sporditarvete ja -riiete tootjad keskenduvad Hiina siseturule ja konkureerivad rahvusvaheliste kaubamärkidega koduturul.
    9. Kanzhun (digitaalne platvorm) – Hiina tehnoloogiaettevõte, mis haldab populaarset tööotsingu platvormi nimega BOSS Zhipin, mis on üks juhtivaid tööotsingu rakendusi Hiinas, eriti populaarne nooremate tööotsijate seas, pakkudes laia valikut töökohti tehnoloogia-, teenindus- ja finantssektoris. Kanzhuni edu põhineb Hiina kiiresti kasvaval digitaalmajandusel ja urbaniseerumisprotsessil, kuna järjest enam inimesi otsib töökohti mobiilsete platvormide kaudu.

Loe ka:
Trumpi valimisvõit ja selle mõju aktsiaturgudele
KUIDAS tegutseda, kui aktsia on 20% või rohkem miinuses: Praktilised sammud ja strateegiad

Avafoto: NordenBladet digiarhiiv