NordenBladet – Eesti ettevõte Camex Kaubandus teatas hiljuti, et Eestisse jõudsid uudse kontseptsiooniga rollerautod, mis muudavad linnapildi vaiksemaks ja loodussõbralikumaks ning seda ka talvel.

Esimesed kaheksa Eli Electric nimelist rollerautot jõudsid möödunud nädalal Eestisse ning ootavad nüüd Transpordiametis registreerimist. Tegu on mikro elektrisõidukiga, mille juhtimiseks on tarvis vaid mopeedi lubasid. Sõitmiseks ei vaja mopeedilubasid need inimesed, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari.

Maaletooja Camex Kaubanduse sõnul erineb Eli tavalisest sisepõlemismootoriga mopeedautost seetõttu, et sellel on elektrimootor ning, et varustuselt ja välimuselt on tegu pisiliikuriga, mis meenutab rohkem sõiduautot kui tüüpilist rollerautot. Auto teeb Eestis eriliseks just see, et Eli aku ja elektrisüsteem on tänu baasvarustuses leiduva akusoojenduse tõttu loodud sõitma ka miinuskraadide puhul.

Eli on välja töötatud pidades silmas tulevikuvajadusi, lahendades linnastumisega seotud probleeme tiheasustusega aladel. Taskukohane ja efektiivne liikumisvahend, mis on peamiselt mõeldud inimestele, kes teevad suurel hulgal – lühikese vahemaaga sõitusid. Sõiduk mahutab kaks inimest koos pagasiga ning on suunatud sõitjatele, kelle igapäevase reisi pikkus on kuni 100 km.

Tavalise sedaan sõiduautoga võrreldes on Eli tänavapildis ja liikluses 70% väiksem, liigub peaaegu hääletult ning ei paiska õhku heitgaase. Tavalisele parkimiskohale mahub Eli Zerosid kõrvuti kaks tükki. Loodussõbralikuks teeb auto ka fakt, et sellel puuduvad hooldust vajavad osad. Vahetust vajavad ainult pidurid, rehvid ja kojamehi. Kogu auto kere on keskkonnateadliku tootmisprotsessiga valmistatud ning koosneb kergelt taaskasutatavatest materjalidest.

“Võib tunduda, et sõidu ulatus kuni 100 km jääb väheks, kuid reaalsuses keskmine inimene oma rutiinses päevas ei tee tegelikult pikemaid sõite kui see distants. Ja kui ongi vaja sõita rohkem, siis saab Eli Electricut laadida nii kodupistikus kui ka kiirlaadimisjaamades. Aku täislaadimine kodus võtab aega kaks ja pool tundi ning kiirlaadimisjaamas tunduvalt vähem,” sõnab ettevõtte tegevjuht Kaido Veensalu.

Veensalu lisab: “Oleme juba 25 aastat tegutsenud mopeedide, rollerautode ja muude kergliikuritega ning võib öelda, et Eli on olnud seni kõige põnevam liikur üldse. Vahetasin ka ise oma senise linnamaasturi Eli vastu ning peab tunnistama, et ei tunne millestki puudust.”

Avafoto: Camex Kaubandus