NordenBladet – Hiljutise uuringu tulemustest selgus, et lapsed, kes ei tegele kooliväliselt kirjutamise ega lugemisega, on oma ülejäänud eakaaslastest halvemas seisus. Nende õpilaste vaimne heaolu, kellele meeldib lugeda ja kirjutada vabal ajal, on kolm korda suurem kui teistel.

Uuringus osales 50 000 last, neist 40%-l oli keskmisest kõrgem lugemisoskus ja ühtlasi suurem vaimne heaolu kui neil 13%-l õpilastest, kelle lugemisoskus jäi keskmisest allapoole.

Suurbritannia Riikliku Kirjaoskuse Fondi (NLT) juhi Jonathan Douglase sõnul on tänapäeva laste elu pingeline ja ootused kõrged, mistõttu on lugemisel ja kirjutamisel lastele väga positiivne mõju. Need tegevused aitavad lisaks õppeedukuse kasvule suurendada ka laste õnnetunnet ja rahulolu.

Uuringust tuli samuti välja, et üks laps neljast ei osanud stressiga toime tulla ja üks vastaja viiest ei olnud eluga rahul.

Laste vaimse tervise organisatsiooni Place2Be juhi Catherine Roche’i arvates on lugemine hea võimalus lülituda välja tavamaailmast ning avastada põnevat raamatumaailma – nii kogevad lapsed erinevaid tundeid ning õpivad stressiga toime tulema.

Suurbritannia koolijuhtide liidu NAHTi esimehe Paul Whitemani hinnangul on õppekavade muutused ning üha suurem rõhuasetus testidel ja eksamitel viinud selleni, et lugemisrõõm on paljude jaoks jäänud tahaplaanile. Laste lugemisoskus on oluline, kuid siiski ei tohi kõige selle juures unustada, et veelgi tähtsam on tagada see, et lapsed ka ise tahaksid lugeda.

Lugemine ja kirjutamine teevad lapsed õnnelikuks ja arendavad neid, parandades eneseväljendusoskust ja rikastades fantaasiat. Julgustage oma lapsi lugema raamatuid ja ajakirju ning pidama päevikut või kirjutama lühijutte. Küsige, mis teemad neid huvitavad, sest nii teate, mida neile järgmine kord kinkida. Võib-olla saab just teie lapsest kuulus kirjanik, ajakirjanik või blogija, kelle kirjutised toovad palju rõõmu ja mida loetakse suure põnevusega nii Eestis kui ka mujal maailmas!

 

Avafoto: Pexels
Allikas: independent.co.uk