Reklaam:

NII VÕITLED tõhusalt tselluliidiga! + 4 VÕIMALUST, kuidas tselluliiti kodus leiduvaga vähendada

NII VÕITLED tõhusalt tselluliidiga! + 4 VÕIMALUST, kuidas tselluliiti kodus leiduvaga vähendada

NordenBladet — Tselluliidiga on pea iga naist “õnnistatud” ning enamus neist soovib sellest vabaneda. All on 4 võimalust, mis tunduvad võib-olla veidi veidrad, aga need võivad Women´s Health´i sõnul tõesti aidata.

Kurk
Kurgid sisaldavad palju vett ning neis on vitamiine. Kui asetad kurgiviilud nahale, pääsevad aedvilja fütokemikaalid kollageeni ergutama, muutes naha tugevamaks. See protsess võib kaasa tuua tselluliidi vähenemise.

Kohv
Koori oma nahka kohvipuruga. Kofeiin laiendab veresooni, mille tulemusel pinguldub naha kõige välimine koekiht. Kui koorid nahka kohvipuruga, aitab see kehast vabastada toksiine ja metaboliseerib rasva. Kohvipurust on väga lihtne koorijat valmistada: sega kohvipuru lemmikõliga (näiteks mandli- või oliiviõliga) ja hakka nahka koorima.

Mereravi
Talassoteraapia ehk mereravi on merevee kasutamine ravi eesmärgil. Ravi näeb välja selline, kus keha mässitakse sooja verevetika sisse ja selle tulemusel kiireneb vereringe. Vetikad sisaldavad palju joodi, naatriumi, magneesiumi jne.

Želatiin
Želatiini tarbimisel on tervisele palju kasulikke omadusi. See on väga tõhus kollageeni tootlikkuse suurendaja. Želatiini leidub tavalisest toidukauplusest ja kui segad seda igapäevaselt oma lemmikjoogi sisse, aitad kaasa kollageeni tootmisele, mille puudus põhjustabki tselluliiti.

Mis on tselluliit ja kuidas selle vastu võidelda?
Termin tselluliit on võetud kasutusele prantsuse arstide poolt tombulise nahaaluse rasva tähistamiseks, mis asub naiste tuharatel, reitel, käsivartel, alakõhul. Paljud kosmeetikud väidavad, et tselluliiti põhjustab toksiliste ainete kuhjumine keha kudedesse, mis on omakorda põhjustatud rafineeritud ja töödeldud toitude ületarbimisest ja vähesest juur- ning puuvilja tarbimisest. Tekivad vee-, rasva- ja jääkainete tühimikud, mis annavad nahale lohklise efekti – apelsinikooreefekti. Märgatavaks muutub see siis, kui nahka vajutada sõrmede vahel. Loodusravi arstid soovitavad sel puhul jääkainetest vabastamise dieeti milles on palju värsket puu- ja juurvilja. Samuti tuleb loobuda teest, kohvist ja alkoholist.

Samas see, et tselluliidiks, nimetatakse sisemise saastumise kuhjumist naha alla tombukeste näol, ei ole leidnud meditsiinilist tõestusmaterjali. Enamik arste ja teadlasi on siin üksmeelsel seisukohal, et tegemist on tavalise nahaaluse rasvaga ja toksiinidel pole selle loomuliku protsessiga midagi ühist. Põhjuseks, miks nii paljudel naistel ja isegi saledatel on puusadel ja reitel tselluliit, on suguhormoon östrogeen, mille tõttu naistel koguneb just nendesse piirkondadesse rasv, millest enamus esineb nahaaluse rasvana.

Niisiis, rasva leidub organismis peamiselt nahaaluste ja kehasiseste rasvadepoodena, peale selle veel mikroskoopiliste tilgakestena või lahustunud kujul peaaegu kõikides keharakkudes.

Nahaalune rasvakiht katab lihastikku ja annab inimese kehale tema voolujoonelised kontuurid. Rasvkude leidub just neis keha piirkondades, kus on vaja mehaanilist survet pehmendada või elutähtsaid elundeid kaitsta (süda, neerud, sooled). Tänu oma ehitusele talub rasvkude hästi rõhumist ja rebimist. Tugeva kestaga ümbritsetud rasvaga täidetud rakud on üksteise suhtes küllaltki liikuvad ja funktsioneerivad nagu puhvrid.

Rasvkoel on soojuse isolatsiooni ülesanne. Nahaalune rasvapadjand kaitseb keha liigse jahtumise eest. (Korpulentsed inimesed taluvad külma paremini kui kõhnad.)

Rasvadepoo on keha tähtsaks energiavaruks. Nälgiv organism kasutab algul oma süsivesiku reserve, mis on glükogeenina salvestatud maksarakkudes ja lihastes. Neid jätkub suhteliselt lühikeseks ajaks. Seejärel algab rasvarakkude “põletamine”, mille tulemusena inimene kõhnub. Kui ka see rasvavaru on ammendatud, algab kehavalgu lõhustamine energeetiliseks otstarbeks, mis viib lihaste ja siseelundite kõhetumisele ning vere valgusisalduse vähenemisele. Lõppkokkuvõtteks tervise häireteni.

Statistika järgi kannatab tselluliidi all 80-98% naistest. Tavaliselt avaldub tselluliit puusadel ja tuharatel, kuid võib esineda ka kõhul, kätel ja rinnal.

Miks tselluliit tekib?
Nahaalusesse sidekoesse kogunenud rasva läbivad sidekoe kiud, mis seovad nahka ja lihaseid. Naistel asuvad need kiud vertikaalselt. Seal, kus need on ühendatud naha külge, tekib süvend, kus neid ei ole – kühm. Kuna nahaalune sidekude on olemas isegi kõhnadel naistel, siis tselluliit võib tekkida ka neil. Nn apelsinkoort on rohkem märgata õhukese nahaga inimestel, kuna see ei suuda siluda nahaaluse kihi ebatasasusi.

Vanusega tuleb tselluliit aina rohkem esile. Samuti mõjuvad selle tekkimisele:
* hormonaalmuutused raseduse ajal;
* kiire kaalus juurde või alla võtmine;
* süsivesikuterikas toit;
* rasvumine;
* madal füüsiline aktiivsus;
* vedelikupeetus või vedelikupuudus.

Kuidas tselluliidist vabaneda?
Võidelda tselluliidi vastu võib kahel rindel: vähendades rasvakihti ja parandades naha seisundit.
Esimest aitavad saavutada:
* tervislik toimumine;
* füüsiline aktiivsus;
* kosmeetilised protseduurid, mis parandavad mikrotsirkulatsiooni nahaaluses kasvkoes ja viivad organismist välja liigse vedeliku: lümfidrenaaž, massaaž, mähkimine, saun jne.

Naha seisundit parandavad:
* spetsiaalsete tselluliidivastaste kreemide kasutamine, eriti retinooli ja metüülksantiine sisaldavad kreemid;
* kosmeetilised protseduurid: massaaž, mähkimine, koorimine jne.

Vastupidiselt reklaamis lubatule, ei vabasta kosmeetilised protseduurid teid tselluliidist igaveseks, kuid need tõepoolest võivad vähendada tselluliidi ilminguid. Tasub silmas pidada, et efekt on märgatav ainult protseduuride ajal. Tulemusena saab pidev tselluliidist vabanemine eluviisiks, kuna tänu naha toniseerimisele ja niisutamisele ning liigse vedeliku väljutamisele nahaalusest koest vähendavad need protseduurid tselluliidi ilminguid ainult niikaua kui te neid protseduure teete. Kuuri lõppedes tuleb tselluliit tagasi. Pikemaks ajaks aitavad tselluliidi ilmingutest vabaneda vaid toitumisharjumuste muutmine ja füüsilised harjutused.
Kuigi dieet ja füüsiline koormus ei suuda muuta nahaaluse sidekoe ehitust, võib nende abiga vähendada naha alla kogunenud rasva hulka ja tõsta naha ning lihaste toonust. Sealjuures tuleb ühendada jõu- ja aeroobseid treeninguid ning vältida söögisedelis süsivesikuid.
Naha välimuse parandamise mehaanilised meetodid.

Liposaktsioon ehk rasvaimu
Eksisteerib palju liposaktsiooni ehk rasva mehaanilise eemaldamise meetodeid.
Need on:
* traditsiooniline kirurgiline rasvaimu;
* ultraheli rasvaimu;
* raadiosageduslik lifting;
* laser rasvaimu.
Kõiki neid meetodeid ühendab üks: rasvkude lagundatakse ja imetakse välja või viiakse organismist välja loomulikul teel (mittekirurgiline ultraheli rasvaimu). Rasvaimu võib vähendada tselluliidi ilminguid (aga võib ka suurendada) ja parandada probleemsete tsoonide välimust, kuid kestvaid tulemusi ei garanteeri ükski meetod. Pealegi, nagu kõik kirurgilised meetodid, on ka sellel oma vastunäidustused ja võimalikud tüsistused.

Subtsisioon
Eelpoolnimetatud meetoditest erineb mõnel määral subtsisioon. See eeldab peenikese nõela viimist nahaalusesse sidekoesse, mis lõikab läbi nahka ja lihaseid ühendava sidekoe. Tulemusena muutub nahk siledamaks. Kuid selle meetodi hilisemaid tagajärgi, mis võivad pikema aja jooksul esile tulla, ei ole uuritud.

Avafoto on illustreeriv: OHMYGOSSIP
Allikas: Ohmygossip.ee

 


Tags assigned to this article:
kehatervisTselluliit

error:
Copyright © NordenBladet 2008-2018 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian.
Nordic News Service


blog.tr.ee