Jana Hallas räägib NordenBladeti terviseruubriigile oma elustiilist ja põhimõtetest: Teen kõike kirglikult!

Jana Hallas räägib NordenBladeti terviseruubriigile oma elustiilist ja põhimõtetest: Teen kõike kirglikult!

NordenBladet – “Ma pole küll ausalt öelda just hea näide tervislikust eluviisist rääkijana – ei ole taimetoidu austaja ega tee trenni, aga võin rääkida oma elustiilist ja põhimõtetest,” ütleb alati hoolitsetud ja naiselik disainer, stilist ja laulusõnade autor Jana Hallas (47) NordenBladet.ee-le meie intervjuu alguses.

Ent peagi selgub, et Jana elustiil ongi nö “pingutamata” tervislik. Jana, kellele on raske vanuseks pakkuda rohkem kui 35 avaldab meile ka oma igavase nooruse saladuse – nimelt ei tee Jana midagi sunniviisileselt ning kui midagi teeb, siis väga kirglikult ent unustamata mõõdukust. “Ma ei tea, kui tervislik on minu eluviis, aga midagi oluliselt ebatervislikku selles ka vast pole. Oluliseks pean mõõdukust kõiges. On mõned aspektid, mida olen läbi aja silmas pidanud, kuna see mulle lihtsalt sobib.”

Siin on Jana Hallase kolm õnneliku ja tervisliku elustiili soovitust:

1. Toit. Hommikusööki söön alati kindlasti. Praktiliselt alati kui võimalik söön kaerahelbeputru. See hoiab ainevahetuse korras, annab mõnusa täiskõhu tunde ja maitseb mulle.

Ilmselt on peale hommikupudru kõige tervislikum osa minu toitumisharjumustest see, et iga päev söön vähemalt korra sooja praadi või suppi. Ühtegi dieeti pole kunagi proovinud. Lapse emana hakkasin toidu kvaliteedile ning toitumisele rohkem tähelepanu pöörama. Ei söö enam nii rasvast liha, üritan vältida praetud toite, süüa peale sealiha ka loomaliha ja kord nädalas kala.  Salateid pole ma paraku kunagi armastanud. Vett hakkasin ka alles paar aastat tagasi jooma teadlikult, sest vajadust juua pole ma tundnud. See-eest on hommikune suur tass musta kohvi hädavajalik.

Ma ei söö midagi eriti tervislikku, samas ka mitte midagi oluliselt ebatervislikku. Suhkru ja soolaga olen emana rohkem piiri pidanud kui varem. Enne polnud probleem süüa pakk komme korraga, nüüd olen hoopis mõistlikum ja teadlikum, sel teemal ka räägitakse praegu hoopis rohkem. Joogiks tarbin gaasita vett, kuigi mõni aasta tagasi jõin vaid gaseeritut. Koju mahlasid ega limonaadi ei osta. Ka valget saia ma koju ei too. Küpsetamiseks kasutan küll valget nisujahu, vahel segan täisterajahu sekka. Kui mahe või öko ikka oluliselt maitset muudab, jään ikkagi tavapoe kauba juurde. Loomulikult eelistaksin puhast talukaupa, iga hinna eest see aga mu eesmärk ei ole.

2. Liikumine. Liigun loomulikult – koristan tube, käin jala ja treppidest üles (lifti asemel), sõidan mõistlikud vahemaad auto asemel jalgrattaga. Suvel niidan muru. Õnneks ei ole mul ka istuv töö. Spetsiaalselt trenni ei tee, samas käisin vahepeal joogas, mis, eriti venitused, väga meeldis. Vahel painutan kodus.

3. Teen kõike kirglikult. Süvenen oma tegevusse, lähen oma projektide puhul ikka väga karakterisse sisse. Olgu see siis moedisain, keraamika või emaksolemine. Oskan rõõmu tunda väikestest asjadest ja panna neid tähele.

Freshly picked garlic from my own #garden #gardening #garlic #tasty #fresh #summer #nofilter #morningsunshine

A post shared by Jana Hallas (@janahallas) on

Avafoto: Jana Hallas (Instagram/@janahallas)


Tags assigned to this article:
Jana Hallastervis

Advertisements: vacationhunter online anigif nordenbladet
anigif_header_thufri_uus bänner
Copyright © NordenBladet 2008-2017 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian language.
Nordic News Service


blog.tr.ee

socialbakers