OHMYGOSSIP — Soomlased on ühed passiivsemad veebišoppajad terves maailmas, selgub rahvusvahelise postiorganisatsiooni IPC läbi viidud värskest uuringust. Uuringust selgub, et ainult 8% online šoppajatest teeb Soomes sisseoste iga nädal. Sellest harvem tehakse oste veebikaubamajas ainult Luksemburgis. Võrdluseks, kõige aktiivsemad online šoppajad on USAs (30% teeb sisseoste iga nädal), Saksamaal (25%) ja Inglismaal (24%).

Soomlaste passiivsus pole imekspandav, sest postikulud on Soome kauba tellimised kõige kõrgemad. 26 riigi võrdluses on Soome kauba tellimine kõige kulukam. Soome online šoppajatest ainult 40% saab postikulu tausta, võrdluseks tasuta postikulu saab Hiinas 78% ja Islandil 68% kauba tellijatest. 26 riigi keskmine on 59%. Soome tellitud kaubad tulevad põhiliselt Hiinast (21%), Saksamaalt (18%), Rootsist (12%), Inglismaalt (11%) ja Taanist (11%). Valdavas osas maades tuuakse pakid otse koju. Erandiks on Soome, kus pakid tuuakse kas postkontorisse või pakiautomaati. Kõige popimad veebikaubamajad maailmas on Amazon (31% kõigist online ostudest), eBay (23%) ja Alibaba (11%). Veebikaubamajadest ostetakse kõige enam rõivaid ja jalatseid (33%), elektroonikat (21%), raamatuid, muusikat ja filme (14%) ja ilutooteid (13%).

IPC poolt läbi viidud uuringuga saate tutvuda SIIN