NordenBladet — Hoolimata keerulisest majanduskeskkonnast on mitmeid valdkondi, kus arengud liiguvad Grupi jaoks õiges suunas. Kulude optimeerimisega, efektiivuse tõstmisega ja kasumlikkuse parandamisega seotud protsessid jätkuvad ning eelnevatel perioodidel tehtud otsused avaldavad juba positiivset mõju Grupi finantstulemustele.
Grupi esimese kvartali müügitulu kõikide kanalite peale kokku oli 2 160 tuhat eurot, suurenedes 4% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (1. kv 2022: 2 075 tuhat eurot). Esimese kvartali brutokasum oli 1 150 tuhat eurot (1. kv 2022: 849 tuhat eurot) suurenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 35% võrra. Käesoleva kvartali brutokasumi marginaal parenes 12 protsendipunkti võrra võrreldes eelmise aasta sama ajaga ja oli 53%. Grupi ärikahjum esimeses kvartalis oli 586 tuhat eurot, vähenedes 54% võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Esimeses kvartalis moodustas e-poe müügitulu 12% (1. kv 2022: 16%) Grupi kogukäibest.
Aasta esimeses kvartalis jätkasime tööd poodide võrgustiku uuendamisega:
Jaanuaris sulgesime oma Ivo Nikkolo kaupluse Leedus Vilnius Akropolise ostukeskuses seoses rendilepingu lõppemisega. 2022. aasta novembrikuus Leedus avatud uus Ivo Nikkolo kontseptsioonikauplus Vilnius Panorama kaubanduskeskuses on hästi vastu võetud meie endiste Vilnius Akropolis keskuse klientide poolt.
Veebruaris taasavasime Ivo Nikkolo Suur-Karja 14 aadressil asuva brändikaupluse. Kauplus suleti 2020. aasta novembris, mil COVID-pandeemia ajal muutus Suur-Karja tänava kaupluse legendaarne asukoht turistide puudumise tõttu äriliselt problemaatiliseks.
Märtsis avasime uue Ivo Nikkolo kontseptsioonikaupluse Lätis. Asendasime oma vana Ivo Nikkolo kaupluse Galleria Riga kaubanduskeskuses uue Ivo Nikkolo kontseptsioonikauplusega.
Veebruarikuus alustas Grupp ettevalmistustega ärilt ärile (B2B) turule sisenemiseks. B2B segmendis on Grupi fookus suunatud äripartnerite leidmisele hulgi- ja konsignatsioonimüügis nii Baltikumis kui ka Baltikumist väljaspool. B2B segmenti sisenemise eesmärk on toetada Ivo Nikkolo toodete müügikasvu, brändi tuntuse kasvu ja stabiliseerida Grupi likviidsuspositsiooni.
Grupp on jätkanud oma panust võitluses keskkonnaalaste muutustega. Jaanuarikuu alguses liitusime e-poodide pakendite ringlussüsteemiga Tango. Süsteemiga liitumise eesmärgiks on vähendada meie e-poest ostlemisel tekkivate ühekordsete pakendijäätmete hulka. Meie klientidel on nüüdsest võimalus tellida oma kaupa korduvkasutatavas pakendis Low imPACK ja saada pakendi tagastamise järel pandiraha tagasi. Rõivakaubanduse ettevõtete seast on Grupp esimene, kes on oma Ivo Nikkolo brändi e-poega liitunud e-poe pakendite ringlussüsteemiga.
Grupi turustus- ja üldhalduskulud olid esimeses kvartalis 1 870 tuhat eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 15% võrra (1. kv 2022: 2 193 tuhat eurot). Grupp on suutnud tõhusalt vähendada turustus- ja üldhalduskulusid läbi järjepideva kulude vähendamise, efektiivsuse suurendamise ja kahjumlike poodide sulgemise.
Grupi juhatus hindab esimese kvartali tulemusi positiivseks. Grupp suutis kasvatada Ivo Nikkolo toodete müügitulu ning oluliselt parandada grupi brutokasumlikkust. Järjepidev efektiivsuse suurendamine ja kahjumlikke poodide sulgemine on järkjärgult parandanud Grupi finantsnäitajaid. Efektiivsuse suurendamine on ka edaspidi Grupi fookuses.
Grupp jääb kindlaks oma valitud strateegiale ja jätkab selle elluviimist:
Arendades kaasaegseid kvaliteetseid tooteid oma naiste moe brändis Ivo Nikkolo, mis on kättesaadav nii Eestis, Lätis ja Leedus ning läbi meie e-poe teistes Euroopa riikides.
Jätkates oma omnikanalite strateegia ja e-poe funktsionaalsuste arendamisega.
Jätkates uute Ivo Nikkolo kontseptsioonipoodide avamist Baltikumis.
Uute ärivõimaluste otsimine ning arendamine Baltikumis ning väljaspool Baltikumi.
Käimasolev kvartal
Grupi müügitulu perioodil 01.04.2023 – 29.05.2023 oli 1 518 tuhat eurot, püsides sarnasel tasemel võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (01.04.2023 – 29.05.2023: 1 532 tuhat eurot). Jaekaubanduse müügiefektiivsus (müük m2 kohta kuus, EUR) oli 114 EUR, suurendes 16% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Aprillikuus esitles Ivo Nikkolo kaasaegselt naiselikku rõiva- ja aksessuaarikollektsiooni kahel Baltikumi suurimal moeüritlusel, milleks oli Tallinn Fashion Week (01.04.2023) ja Riga Fashion Week (20.04.2023).
10.05.2023 sulgesime oma Ivo Nikkolo kaupluse Leedus Klaipeda Akropolise ostukeskuses seoses rendilepingu lõppemisega.
Konsolideeritud finantsseisundi aruanne
31.03.2023
31.12.2022
VARA
Käibevara
Raha ja raha ekvivalendid
129
222
Nõuded ostjatele ja muud nõuded
3 165
3 285
Varud
2 066
1 960
Käibevara kokku
5 359
5 467
Põhivara
Edasilükkunud tulumaksuvara
91
91
Nõuded ostjatele ja muud nõuded
2 796
2 756
Muu pikaajaline vara
111
107
Materiaalne põhivara
1 364
1 269
Vara kasutusõigus
4 066
4 596
Immateriaalne põhivara
567
586
Põhivara kokku
8 994
9 405
VARA KOKKU
14 353
14 872
KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL
Lühiajalised kohustused
Võlakohustused
3 275
3 096
Rendikohustis
1 493
1 813
Võlad hankijatele ja muud kohustused
2 405
1 741
Lühiajalised kohustused kokku
7 173
6 650
Pikaajalised kohustused
Võlakohustused
1 061
1 070
Rendikohustis
2 908
3 296
Võlad hankijatele ja muud kohustused
143
147
Pikaajalised kohustused kokku
4 113
4 513
KOHUSTUSED KOKKU
11 286
11 163
OMAKAPITAL
Aktsiakapital nimiväärtuses
5 408
5 408
Reservid
4 431
4 431
Jaotamata kasum (-kahjum)
-6 772
-6 130
OMAKAPITAL KOKKU
3 067
3 709
KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL KOKKU
14 353
14 872
Konsolideeritud kasumi- ja muu koondkasumiaruanne
1. kv 2023
1. kv 2022
Müügitulu
2 160
2 075
Müüdud kaupade kulu
-1 010
-1 226
Brutokasum
1 150
849
Turustuskulud
-1 602
-1 831
Üldhalduskulud
-268
-362
Muud äritulud (-kulud)
133
82
Ärikasum (-kahjum)
-586
-1 262
Finantstulud
39
0
Finantskulud
-94
-83
Kasum (-kahjum) enne maksustamist
-641
-1 345
Tulumaks
0
0
Aruandeperioodi puhaskasum (-kahjum)
-641
-1 345
Tava puhaskahjum aktsia kohta, EUR aruandeperioodi puhaskahjumist
-0,01
-0,02
Lahustatud puhaskahjum aktsia kohta, EUR aruandeperioodi puhaskahjumist
-0,01
-0,02
Brigitta Kippak
Juhatuse esimees, tegevjuht
brigitta.kippak@baltikagroup.com