NordednBladet – Piima müük kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,4 protsenti ja on aastate ja isegi aastakümnete parim kvartal, kui 2020. aastat eirata. Nii kirjutab piima ja piimatoodete teabeamet (opplysningskontoret for melk og meieriprodukter) pressiteates.
Tine* piima müük on kolmandas kvartalis parem kui mullu samal ajal ja peale 2020. aasta parem kui mitme aastakümne jooksul. Tine on 2023. aasta 3. kvartalis positiivselt arenenud, tõustes kõigis piimatoodete kategooriates.
“Hea meel on tõdeda, et piimamüük liigub positiivses suunas. Täispiimal on seni olnud hea aasta, lisaks sellele, et positiivseid näitajaid mõjutavad oluliselt ka maitsestatud maguspiim ja maitsestatud hapendatud piim. Viimased kaks kategooriat muutuvad tarbijate seas üha populaarsemaks,” avaldab piima ja piimatoodete teabebüroo (MELK) direktor Ida Berg Hauge.
Positiivsetesse näitajatesse annab olulise panuse täispiim, mille müük on kasvanud 8,3 protsenti.
Kui rääkida juustusortide arendustest, on kodujuust populaarne. Juustuvariant on suurim müügikasvuga, mis kasvas 2023. aasta 3. kvartaliga võrreldes ilmatu 48,3 protsenti.
“Kodujuustu müük on jätkuvalt täiesti ainulaadne ja trendi lõppemisest on vähe märke. Selle aasta senine müüdud kogumaht on 2023. aastaga võrreldes märkimisväärselt kasvanud ning tore on näha, kui hästi toode on tarbijaid tabanud,” ütleb Berg Hauge.
____________________
* TINE on Norra suurim piimatoodete tootja ja turustaja, mille ajalugu ulatub tagasi 1856. aastasse. Tegu on piimafarmide ühistuga, mis kuulub enam kui 7000 Norra piimafarmerile.
Tine toodab laia valikut piimatooteid, sealhulgas piima, juustu, jogurtit ja võid. Nende tuntumate kaubamärkide hulka kuuluvad Jarlsberg® juust, Snøfrisk® kitsepiimajuust ja traditsiooniline Norra pruun juust TINE® Brunost™.
Lisaks koduturule on Tine aktiivne ka rahvusvahelisel turul, eksportides oma tooteid mitmetesse riikidesse, sealhulgas USA-sse, Kanadasse, Austraaliasse, Saksamaale, Rootsi ja Ühendkuningriiki.
Avafoto: Unsplash