Advertisement:

Peaminister Ratas: Järgmisteks perioodideks on riigi eelarvestrateegias kavandatud 5,73 miljonit eurot aastas ning see peab tagama, et lennuühendus Saaremaaga ja mandri vahel paraneb

NordenBladet — Peaminister Jüri Ratas vastas eile Riigikogu liikmete Kalle Laaneti, Heiki Kranichi, Vilja Toomasti, Urmas Kruuse, Hele Everausi, Madis Millingu, Heidy Purga, Yoko Alenderi, Andres Suti, Taavi Rõivase, Hanno Pevkuri, Kaja Kallase, Toomas Kivimägi, Urve Tiiduse, Jüri Jaansoni, Signe Kivi, Kristina Šmigun-Vähi, Ants Laaneotsa, Andrus Seeme, Johannes Kerdi ja Annely Akkermanni 13.mail esitatud arupärimisele ühenduse kohta saartega (nr 1).

Arupärijad viitasid asjaolule, et Saaremaa elanikud on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile ammu edastanud oma soovid lennata Tallinna-Kuresaare liinil rohkem ja suurema lennukiga, sest kõik tahtjad alati 19-kohalisele lennukile ei mahu ning endiselt on ainus viis mandrile kasutada parvlaevu. Lennukiga võrreldes on see teekond aeganõudvam. Arupärijad soovisid teada, kuidas ja milliste tegevustega täidab peaminister lubaduse, et suursaarte vahel hakkaks toimima hea lennuühendus suurema lennukiga.

Ratas selgitas, et lennuühenduteks on 2019. aastaks ette nähtud 5,53 miljonit eurot, sealhulgas on Ruhnu lennuliinid. Järgmisteks perioodideks on riigi eelarvestrateegias kavandatud 5,73 miljonit eurot aastas ning see peab tagama, et lennuühendus Saaremaaga ja mandri vahel paraneb seoses Kuressaare liinile suurema lennuki liinile toomisega. Kuna 1. jaanuaril 2018 jõustus ühistranspordiseaduse muudatus, anti lennuliikluses avaliku teenindamise lepingute ülesanded Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumilt üle Maanteeametile.

Ratas märkis, et riigihanke vaidlustamine mõjutas lennuliikluse korraldamist. Maanteeameti otsus Regional Jet OÜ kvalifitseerimata jätmise kohta oli Tallinn–Kuressaare–Tallinn osas vastuolus riigihangete seaduse nõuetega ja tunnistati kehtetuks. Nüüd, vältimaks liiniloa katkemist alates 1. juunist käesoleval aastal kaalus Maanteeamet ühistranspordi seaduses ette nähtud hierarhilisi meetmeid teenuse katkemisohu vältimiseks ja esitas ettepaneku lepingu pikendamiseks – väga oluline, et just see ühendus ei katkeks –, lepingu pikendamiseks Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennuliinil praegusele vedajale. Kokkuleppel pikendati lepingut kuni uue vedaja leidmiseni, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks. Sellega tagati, et lennuliinidel ei katkeks teenuse osutamine.

Ratas rõhutas, et oluline on ikkagi see, et me teeme kõik jõupingutused, et järgneva aasta tipphooajaks me saaksime parema lennuühenduse, aga parema parvlaevaühenduse samamoodi. „Me peame leidma lahenduse, parima lahenduse saarlastele, Abrukal elavatele inimestele, Vilsandil, Muhumaal, Kesselaiul, et inimesed kui tahavad, saavad Kuressaarest sõita Tallinnasse lennukiga. Kaks korda esmaspäevast reedeni suunal Kuressaare–Tallinn ja kaks korda suunal Tallinn–Kuressaare ja ka laupäeval-pühapäeval, aga siis on üks kord,“ selgitas peaminister.

Haridus- ja teadusminister Mailis Reps  vastas arupärimisele eesti viipekeele tõlke kättesaadavuse kohta (nr 2).

Tänasel istungil andis ametivande Riigikogu liige Marko Šorin.

 

 

Allikas: Eesti Riigikogu

 


Tags assigned to this article:
Eestiriigikogu

error:
Copyright © NordenBladet 2008-2019 All Rights Reserved.
Skandinaavia / Põhjamaade uudised ja info eesti keeles.
Scandinavian / Nordic news and info in Estonian.
Nordic News Service