NordenBladet – See, kes otsib odavat turundust, teeb juba enne turundama hakkamist väga suure taktikalise vea. Odavat turundust pole olemas kui soovite reaalselt oma reklaamitavale tootele häid tulemusi, kasvavaid käibenäitajaid ning edu. On olemas head ja soodsamad lahendused, ent mitte kunagi pole see odav. Odavad asjad on ja jäävad odavaks (loe: kümnendajärguliseks ja mahajäetuks) ning kui lähete nö “odavat rada”, on ka teie toode ja teenus odav ning juba enne reklaamimist hukule määratud. Teie toode-teenus on kas nii hea, et ei vaja üldse reklaami või siis vajab professionaalset ja sihtgrupile suunatud reklaami, mis maksab.
Hakkame pihta päris algusest. Blogija/veebileht, kes pakub teile võileiva hinna eest teenuseid ei vii teid edule. Miks ei vii? Arvate, et SEO parandamiseks on link igas suvalises blogis teile plussiks. Kui nii arvate, siis registreerige endale mõnes odavas Ameerika veebimajutuses sadu domeene, tehke copy-paste lehti ja levitage oma linke. Odav – jah, mõttekas – ei. Sama mõttetu on enda reklaam isegi väikese raha eest mõnes suvalises blogis. Maailma valitsevad tippdomeenid, kellel on reaalsed järgijad ning suure Skandinaavia meediagrupi ning kahe väga suure, kümneid aastaid turul olnud ja mõjuvõimsa blogikeskkonna juhina võin teile kinnitada, et niipea see ka ei muutu. Kui vahepeal oli meediaväljaannetel tunne, et blogijad võivad nende võilevalt vorsti viia, siis täna on see möödanik – tugevamad blogijad on kasvatanud oma blogidest meediaettevõtted ja äriühingud (nagu näiteks Chiara Ferragni, Kenza Zouiten, Therése Lindgren, Isabella Löwengrip, Perez Hilton jpt), ent enamus lihtblogijaid, kel võib olla on ka mitmeid kümneid tuhandeid lugejaid, suurte meediate kannale ega isegi varjule ei astu.
Annan palju loenguid ning intervjuusid sotsiaalmeedia ning meedia alal. Esimene küsimus, mida minult alati küsitakse, on “kuidas ma olen saanud endale nii palju lugejaid ja sotsiaalmeedia järgijaid?”. Teine levinud küsimus on see, et “kas ma olen järgijad ostnud või mis ma järgijate ostmisest arvan?”. Kolmas kõige levinum küsimus on see, et “kuidas olen teinud OHMYGOSSIP-ist ka rõivabrändi ning lisaks veebidele suutnud seda turundada ka Ameerikas ja Brasiilias?”.
Olen nendele küsimustele nii palju vastanud, aga kordame selguse mõttes üle. Kui te soovite, et teie toodet/teenust ostetakse, et teie kaup läheb kaubaks ja toob teile sisse, siis nr.1 huvitab teid ainult kindel sihtgrupp ning orgaanilne ehk reaalne järgija. Number kellegi Facebooki/Twitteri/Instagrami konto taga on väärt ainult siis, kui need järgijad on päris – mitte robotid, ega libakontod – vaid reaalsed inimesed. Seega igasugune järgijate ostmine on absurd, täiesti mõttetu. Samuti on rumal arvata, et need, kellel on palju reaalseid järgijaid, hakkavad teile heast peast tasuta/poolmuidu reklaami tegema. Neid, kel reaalne järgijanumber, nagu näiteks NordenBladet´il ja OHMYGOSSIP – lehtedel, on suur, need ei müü teile ei bännerreklaami ega reklaamartiklit olematu või poolmuidu summa eest. Mis summa on see, millest Skandinaavias/Põhjamaades reklaamartiklite hinnad algavad? Numbrid on erinevatel meediaväljaannetel erinevad, aga reklaamartiklite hinnad Rootsis/Norras/Taanis algavad umbes 2500 EUR per lugu ja Soomes/Eestis 1500-2000 EUR per lugu. See on põhi, lae hinnad pole määratletud, sest iga firma teab ise kui kõrgeks ta ennast hindab ja kui kõrgelt lennata soovib (kui palju soovib reklaampilte, reklaamlinke, kajastust sotsiaalmeedias jne). Meie pakume tavaliselt kompleksset diili, meil ilmuvad enamus artiklid automaatselt neljas keeles (vahel viies), ning soodsaimad hinnad algavad 100 000 SEK´ist ehk siis umbes 9600 eurost.
Järgijaid saada ja lugejanumbreid kasvatada ei ole kerge – see on aastatepikkuse töö tulemus. Tõsised ettevõtjad teavad seda ning on nõus kvaliteetste lugejanumbrite eest ka maksma. Minu sõnum siinkohal on järgmine – kui soovite tõesti reaaalset tulemust, käige ausat rada. Järgijad ei kuku taevast ning kui soovite endale reklaami, siis see ei kuku ka taevast – selle eest, et keegi teine teie äri poputaks ja promoks, tuleb ausat hinda maksta. Kui keegi lubab seda teile poolmuidu, siis ta petab teid. Igal asjal on oma hind ning alla omahinna te väärt asja ei saa.