NordenBladet — Daily Mail kogus kokku vähem tuntud teabe lennureiside kohta. Kuna antud info tuleb otse pilootidelt, pole kahtlemiseks põhjust.
1. Lennukitel on sageli defekte
Lennukitel võib üllatavalt sageli kõiksuguseid vigu tekkida. Kabiinis võib näiteks tekkida voolukatkestusi või mõni mootor seiskub lendamise ajal. Enamus vead likvideeritakse loomulikult enne lennu algust või korraldatakse nii, et lend sujuks probleemideta.
2. Maandumisest tekkiv rappumine pole piloodi oskamatus
Pea igaüks, kes lennukiga lendanud, on kogenud maandumisel veidi raputavat ja ebakindlat tunnet. Tegemist ei ole piloodi veaga, vaid ilmastikuolude põhjustusega. Näiteks vihmase ilmaga võib väga kergesti tekkida vesiliug ja lennukit on raske sel ajal vaos hoida.
3. Piloodid magavad lendude ajal
Autojuhid võivad tõesti kogemata rooli taha magama jääda, aga sama võib juhtuda ka piloodiga. Aastal 2012 tehti Inglismaa pilootide seas küsitlus ja üle poolte tunnistasid, et on lennu ajal mõnikord magama vajunud. Teisest küljest on pikkadel lendudel magamine lubatud – seda muidugi pauside ajal. Tavaliselt on pikkadel lendudel kaasas mitu pilooti, kes vahetustega tööülesandeid täidavad. Pilootidel on puhkamiseks spetsiaalsed ruumid.
4. Hommikused lennud mööduvad rahulikumalt
Näiteks äikesetormid tõusevad tihti õhtusel ajal ja öösel toimub taas selginemine. Seetõttu ongi hommikuti vaiksem, temperatuur jahedam, mistõttu maa pinnalt tõusev soe õhk ei saa tekitada turbulentse.
5. Piloodid söövad võrreldes reisijatega erinevaid toite
Pilootidele tarnitakse tavaliselt erinevat toitu või seda, mida pakutakse esimeses klassis. Toidumürgituse ohu vältimiseks sööb piloot ja kaaspiloot ka erinevaid koguseid. Mõned piloodid võtavad lennukisse kaasa üldse oma toidu.
6. Välguga tabamused on tavalised
Pea iga lennuk on saanud välgult löögi. Sedasi võib juhtuda lausa korra aastas. Välgult saadud löök ei põhjusta õnneks suuremaid kahjustusi.
7. Hapnikumaskid kestavad vaid mõneks ajaks
Hädaolukorras on aega vaid mõni sekund, et hapnikumask pähe panna. Hapnikumaskist jagub hapnikku ainult 15 minutiks ning selle aja jooksul tuleb toimetada lennuk madalamatesse kõrgustesse, et lisahapnikku enam poleks vaja.
Avafoto: NordenBladet