NordenBladet — Soome pere broneeris Booking.comi kaudu Londonis toa apartment-hotellis, aga kohale jõudes selgus, et sellist hotelli polegi olemas.

Tegemist oli Londoni apartment-hotelliga Suite Barons Court, kuhu pereisa Ari Schauman broneeris Booking.com-i kaudu viieliikmelisele perele toa. Booking-comis oli seda kiidetud hea asukoha poolest ja see sobis ka hinna poolest. Veebruaris võeti hotellist ühendust ja paluti broneering kinnitada, mida Schauman kohe ka tegi. Päev enne reisi võttis Schauman hotelliga ühendust, et täpsustada maksmise asjaolusid, aga siis ei saanud ta enam hotelliga ühendust. Schauman võttis ühendust Booking.com-iga ja seal proovis soome keelt rääkinud teenindaja samuti helistada, aga tulutult. Klienditeenindaja aga kinnitas Schaumanile, et reisile võib igal juhul minna, kuna broneering on jõus ja hotell oli varem saanud häid hinnanguid.

Pere sõitis Londonisse kohale, aga seal selgus, et sellise aadressiga hotelli polegi olemas. Tänav oli, aga maja ei olnud. Kui pereisa läks samal tänaval asuvasse lihapoodi asja uurima, öeldi sealt, et nad on pole esimesed, kes hotelli otsivad. Lihakaupmees rääkis, et seal oli käinud mitu seltskonda hotelli otsimas.

Edasi läks Schauman perega kõrvalasuvasse pubisse ja helistas sealt uuesti Booking.com-i, seletas asja ära ja teenindaja lubas organiseerida samal tasemel majutuse. Asja uurides aga selgus, et keegi oli Booking.comis selle broneeringu tühistanud ja seda oli tehtud Itaaliast. Kuigi Schauman kinnitas, et ta ei saanud samal ajal kuidagi Itaalias olla, teatati Booking.com-ist, et ollakse nõus maksma vaid pettusehotelli ja uue ööbimispaiga hinnavahe, ehk kokku 60 eurot.

Ari Schauman räägib nüüd, et Booking.com jättis lastega pere täiesti ilma abita Londoni linnas. Mitte üheski hotellis polnud piisavalt ruumi viieliikmelise pere jaoks. Üks majutuskoht oli pere jaoks liiga väike, ainult 12 ruutmeetrit ja kesklinnast kaugel, teine aga oleks maksunud üle 350 euro ühe öö eest.

Lõpuks leidsid Schaumanid ise uue majutuskoha. Uus hotelli maksis küll algselt välja valitust ligi 400 eurot rohkem. See oli päris suur kulutus, kui arvestada varem välja valitud soodsat lennureisi ja hea hinnaga pakutud majutust. Booking.com-i teenuseid varemgi kasutanud Schauman ei saanud aru selle firma teenindusest olukorras, kus tegemist oli sulaselge pettusega.

Olematut hotelli pakutakse jätkuvalt majutusteenust pakkuvates firmades. Booking.com-ist on see hotell küll maha võetud, seda ei saa enam broneerida, aga näiteks Agoda.com teenuses on see jätkuvalt olemas. Valida saab kahe eri korteri vahel ja hinnangutes peetakse töötajaid väga külalislahkeks.

Ari Schauman proovib veel ühendust võtta Booking.com-iga ja välja selgitada, milline on sellises olukorras üldse ettevõtte vastutus. Ta loodab, et kui järgmine kord mõne hotelli tellib, siis on see olemas.

 

Avafoto: Väljavõte Booking.com veebist