NordenBladet – Kahe peamise Hispaania lennufirma vaheline piletihinnavõitlus on pärast nende ühinemise ebaõnnestumist augustis uuesti alanud. Ja esimene mänguväli on saared. Mõlemad firmad pakuvad lende alla 30 euro, kuna saartel algab turismi kõrghooaeg.

Nii Air Europa kui ka Iberia pakuvad Madridi ja Kanaari saartega ühendamiseks pileteid hinnaga alates 25 eurost. See on uus etapp intensiivses konkurentsis kahe turgu võita püüdva ettevõtte vahel.

Iberia emaettevõtte IAG ja Air Europa ühinemise ebaõnnestumise esimene tagajärg on olnud Kanaari saarte lendude vähenemine. Iberia Express müüb pileteid Gran Canariale hinnaga 23 eurot ja La Palmasse hinnaga 30 (odavaimad hinnad ilmuvad septembri viimasel nädalal, aga ka igal oktoobri teisipäeval ja kolmapäeval ning suurel osal novembrist). Air Europa lendab lennufirma sidemeeskonna teatel odavalt Lanzarotele, Gran Canariale ja Tenerifele.

2024. aasta juulis võttis saarestik vastu ligi 1 400 000 turisti, mis on 5,6% rohkem kui eelmisel aastal samal kuul, vastavalt Kanaari statistikainstituudi (ISTAC) andmetele. Tänavu on Kanaari saared vastu võtnud 16,2 miljonit turisti, rohkem kui seitse korda suurem rahvaarv kui saartel tervikuna (mis ulatub 2,2 miljoni elanikuni). Aastal, mida iseloomustavad massilised protestid saarte massiturismi vastu, võivad kahe lennufirma allahindlused veelgi suurendada saarte täituvust, mis erinevalt Baleaari saartest võtavad enamiku turiste vastu väljaspool suve. “Tipphooaeg on talvel,” kommenteerib Iberia Expressi kommunikatsioonimeeskond, kes paljastab, et teevad Kanaari saartele kuni 12 lendu päevas.

Madridi-Kanaari saarte koridor ei ole ainus marsruut, millega kaks lennufirmat silmitsi seisavad. Konkurents laieneb ka teistele liinidele nagu Baleaarid, liinid, mida Air Europa pakub alates 30 eurost (Palma de Mallorca ja Madridi vahel) ning millele Iberia Express pakub oktoobris lende hinnaga 42 eurot ja novembris 39 eurot. Erinevalt keskmiste ja lühimaalendudele keskenduvast Iberia Expressist pakub Air Europa vähem kui 300 euro eest reise ka Kesk-Ameerikasse ja Mehhikosse selliste sihtkohtadega nagu Cancun ja Panama.

1. augustil viidi lõpule IAG teine ​​ebaõnnestunud katse plaanis Hispaanias üle võtta igipõline rivaal Air Europa. Lennufirmade rühm, kuhu kuuluvad Iberia, Vueling, British Airways ja Aer Lingus, teatas oma tegevusest loobumisest, kuna Euroopa Komisjon nõuab tugevaid konkurentsisoodustusi liinide ja teenindusaegade (tõusmis- ja maandumisload) näol. Lepingu lõpetamisega Air Europa emafirma Globaliaga aktiveerub 50 miljoni euro suurune trahv, mille IAG maksab Hidalgo perekonna kontrollitavale kontsernile.

Avafoto: Kanaari saared (Unsplash)