NordenBladet – Dubai alustab ambitsioonikat lennujaama laiendamise projekti, sest sealne lennuliiklus tunnistab jätkuvalt kiiret tõusutrendi. Dubai rahvusvaheline lennujaam (DXB), mis on juba praegu maailma kõige aktiivsem rahvusvaheline reisimiskeskus, valmistub järgmise 5–7 aasta jooksul 1,5–2,5 miljardi euro suuruseks remondiks. Dubai lennujaamade tegevjuhi Paul Griffithsi hiljuti avalikustatud plaanide eesmärk on suurendada DXB iga-aastast reisijate arvu 15 aasta jooksul 120 miljonini.
Ometi on see kasv alles algus. Kui DXB saavutab oma maksimaalse läbilaskevõime, nihkub fookus Dubai teisele sõlmpunktile, Al Maktoumi rahvusvahelisele lennujaamale (DWC), millest arendajad loodavad voolida “maailma suurima lennujaama”. Praegu teenindab DWC aastas ligikaudu 1,6 miljonit reisijat, mistõttu on DWC võimsus tõusmas, mahutades 2050. aastaks potentsiaalselt üle 250 miljoni reisija.
Nagu Griffiths Bloombergi televisioonis selgitas, on vaja kiirendada jõupingutusi olemasoleva lennujaama läbilaskevõime suurendamiseks lühiajaliselt, tagades, et see katab nõudluse järgmiseks 10–15 aastaks. Seejärel tehakse kooskõlastatud tõuge tuleviku kolossaalse lennujaama arendamiseks.
Kohalike aruannete kohaselt on selle projekti algfaasi eesmärk suurendada lennujaama läbilaskevõimet ligikaudu 130 miljoni reisijani aastas. Kogu arendus hõlmab tohutut ala, mille pindala on 56 ruutkilomeetrit.
Siiski on oluline märkida, et selle laienemise keskkonnamõju on eeldatavasti märkimisväärne. 2019. aastal ainuüksi 83 miljoni reisijaga Dubai rahvusvaheline lennujaam (DXB) paiskas õhku 65 miljonit tonni CO2, olles seega kõigi lennujaamade seas maailma suurim heitkoguste tekitaja.
Avafoto: Unsplash