NordenBladet – Jätkuvad tundide pikkused ootejärjekorrad Euroopa lennujaamades on tõstnud inimeste teadlikkust reisikindlustuse vajadusest ning võrreldes maikuuga tõusis reisikindlustuse sõlmijate arv juunis 37 protsenti, selgub ERGO kindlustuse statistikast.
Juunis sõlmis ERGO-s reisikindlustuse pea 6500 inimest, mida on 37 protsenti rohkem kui sellele eelneval kuul. Kui mais laekus kindlustusele 135 reisikindlustuse juhtumit, siis juunikuus suurenes reisikahjude arv 65 protsenti ehk 230 juhtumini, millest üle kolmandiku juhtudel oli tegemist reisi katkemisega. Lennuplaani muutusest tingitud kahjude osakaal moodustas kõigist reisi katkemise kahjudest 59 protsenti. Reisi katkemise nõuete kulu kokku oli juunikuus üle 15 000 euro, mida on võrreldes maikuuga 185 protsenti rohkem.
ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juhi Caterina Lepvaltsi sõnul on suurenenud reisikindlustuse sõlmimise sageduse juures tõusnud ka nende inimeste arv, kes nõuavad hüvitist lendude eest, mille hilinemisega kahju ei kaasnenud. „Näiteks pöördusid mitmed reisijad kindlustusse tšarterlennu puhul, mis väljus küll ettenähtud kellaajast paar tundi hiljem, kuid otsest rahalist kaotust see reisijale ei põhjustanud. Sedasorti juhtumeid reisikindlustus ei hüvita. Kindlustus hüvitab ainult lennu hilinemise tõttu tekkinud täiendavad kulud, lihtsalt lennu hilinemisel on reisijal õigus nõuda hüvitist lennufirmalt,“ rääkis Lepvalts.
Varasemalt soovitati euroopasiseste lendude puhul varuda kahe lennu vahele minimaalselt kaks tundi ja väljaspool Euroopat kolm tundi. Praeguses olukorras tasub jälgida iga lennufirma ja lennujaama soovitusi nende kodulehtedelt. Juhul kui kliendi reis peaks katkema lennujaama ja lennufirma soovitusi järgides, katab laiem reisitõrke kindlustus katkemisest tekkinud lisakulud.
Avafoto: Pexels