NordenBladet — Soomes tohib alla 24-meetrise väikelaevaga sõita ilma vastavat tunnistust ja eksamit tegemata, kui laeva ei kasutata ärilisel otstarbel. Hiljutine õnnetus Turu saarestikus tõstataks küsimuse, kas hobilaevnikud peaks eraldi kursuse läbi tegema.

Soome merepääste asjatundjate väitel siiski lube pole vaja hakata nõudma, sest Soome laevnike oskused on üldiselt head. Nõuete karmistamine ei anna asjatundjate väitel soovitud efekti, vahendab Ilta-Sanomat.

Pigem võiks hobilaevnikel olla võimalik vabatahtlikus korras läbida kursused. Präänikuks võiks olla see, et kursuse läbinud saavad soodustust kindlustuse tegemisel.

Praegu pole näha, et laevnikel oleks mingeid probleeme. Küll aga võiks laevnikud rohkem tähele panna, mis ümberringi toimub ja vähem sõltuda tehnilistest seadmetest. Seadmed on küll head asjad, aga nad on abivahendid. Tähtsaim vahend navigeerimisel on ikkagi läbipaistev tuuleklaas.

Infot selle kohta, kui pika laeva ning millise mootoriga laeva juhtimiseks on vaja Eestis eksam sooritada, vaata Veeteede Ameti lehelt SIIT