NordenBladet — Riigikogu majanduskomisjon arutas eelnõu, millega laiendatakse erivedude võimalusi raskeveokitele, ja otsustas saata eelnõu Riigikogu täiskokku teisele lugemisele.
„Erivedude võimaluste laiendamisega tekib ettevõtjatel võimalus vedude efektiivsust suurendada ja kulusid vähendada,“ ütles komisjoni esimees Sven Sester. Ta lisas, et muudatusel on positiivne mõju maanteetranspordi sektorile, ning toonitas, et eesmärk on kasvatada Eesti konkurentsivõimet.
Praegu kehtiva seaduse järgi tohib Eesti teedel sõita kuni 40 tonni kaaluva veokiga, kuid eriloaga lubatakse teele ka kuni 52-tonniseid autosid, mis veavad töötlemata ümarpuitu. Komisjoni algatatud eelnõu laiendab töötlemata ümarpuidu eriveole kehtestatud regulatsiooni ka teistele veoliikidele.
Eelnõu (480 SE) järgi võib jagatava kauba erivedu teostada vastavas määruses kehtestatud tingimustel, kui seda tehakse EURO 5 või vähem saastavasse EURO-heitgaasiklassi kuuluva sõidukiga. Peale selle peavad autorongi koosseisus olevate sõidukite kõik teljed, välja arvatud pööravate ratastega teljed, olema varustatud paarisratastega. Autorongi tegelik mass ei tohi kuueteljelisel autorongil ületada 48 tonni ning seitsme- või rohkemateljelisel 52 tonni.
Seletuskirjas märgitakse ka, et erivedu toimub tee omaniku määratud teevõrgul. Eriloa annab tee omanik, kellel on õigus määrata veole täiendavad tingimused, aga ka loa andmisest keelduda, kui erivedu võib näiteks oluliselt teed kahjustada või pole võimalik täita tingimusi ohutuks liiklemiseks.
Istungist võtsid osa Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ja teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu.
Komisjon otsustas saata eelnõu teisele lugemisele Riigikogu täiskokku 21. novembril. Komisjoni ettepanek on teine lugemine katkestada, et Euroopa Komisjoni eelnõus sisalduvast tehnilisest normist teavitada. Eelnõu menetlemisega jätkatakse pärast teavitusprotseduuri lõppu.
Allikas: Eesti Riigikogu