OHMYGOSSIP — Kuidas leida tööd? Tavapärane soovitus on saata laiali CV-sid lootuses, et mõnel ametikohal näkkab. CV-de saatmist soovitavad töötukassa esindused, kuigi on teada, et parimad töökohad saadakse otse firmadega suheldes, vahendab Helsingin Sanomat.
Möödunud aasta Soome parimad tööandjad olid tarkvarafirmad Zef ja Vincit ning lemmikloomakaupade kett Musti ja Mirri. Ligi 30 töötajaga ettevõtte Zefi juht Jaakko Alasaarela on just otsimas inimest müüja ametikohale. Laual on hunnik kandideerimisavaldusi, firma juht loeb need hoolikalt läbi ja valib nende hulgast välja kolm, kes kutsutakse vestlusele. Alasaarelal on selge seisukoht, milline peab olema uus töötaja – ta peab suutma ära põhjendada, miks ta just sellesse firmasse tahab tööle asuda. See seletus räägib taotleja kohta päris palju. Sellest on näha, kuidas sobivad kokku firma tegevus ja inimese enda unistused. See ei õnnestu, kui unistustest pole taotluses juttu.
Sama meelt on 340 töötajaga Vinciti personalijuht Johanna Pystynen. Tema väitel peaks juba avalduses kirjutama, mida inimene tahab firmas tegema hakata. Töörollid muutuvad firmas vastavalt vajadusele, mistõttu oodatakse, et inimene kirjutab endast veidi rohkem. Okei, oskad oma tööd, aga mis sinust veel kasu võib olla, räägib Pystynen.
Ligi 800 töötajaga lemmikloomakaupade kett Musti ja Mirri on veidi eriline ettevõte. Töötajaid otsitakse palju ja valdavalt müüja ja laotöötaja ametikohtadele. Üks asi on siiski teistega sarnane: tööotsijalt oodatakse huvi firma tegevuse vastu. Me otsime lemmiklooma-inimesi, räägib ettevõtte personalijuht Sanna Hokkanen. Tema väitel huvitavad tööandjat enam inimese isiklikud omadused, mitte niivõrd tema CV.
Ettevõtted kasutavad uute töötajate leidmiseks oma võrgustikke. Näiteks Zef ja Vincit on leidnud suure osa uutest töötajatest olemasolevate töötajate kaudu. Musti ja Mirri kasutab samuti uute töötajate leidmisel olemasolevaid töötajaid.
Lisaks kasutavad ettevõtted töötajate leidmisel sotsiaalmeedia ehk some kanaleid. Näiteks Zef ja Vincit kasutavad LinkenIn keskkonda. Musti ja Mirri on leidnud uusi töötajaid Facebooki kaudu, kus inimesed on saaanud teada vabanevatest töökohtadest just Facebookis. Parimad kandideerijad jälgivad Musti ja Mirri tegevust somes juba varem, sest on huvitatud lemmikloomade teemast.
Tööotsijale on seega nõuanne: vali välja need firmad, millest oled huvitatud ja jälgi nende tegevust kõigis kanalites. Kui võimalus avaneb, haara sellest kinni.