NordenBladet – Kantar Emori tehtud uuringust selgus, et pea iga teine Eesti noor soovib saada ettevõtjaks ja valdkondadest osutus populaarseimaks infotehnoloogia.

Kantar Emori uuring avab samuti, mis ärisuunad noori enim huvitavad. Populaarseimad valdkonnad on tulevaste asutajate seas IT ja tehnoloogia, millele järgnevad finantsarvestus, turundus, reklaam, disain ja toitlustus. Neiud eelistavad ettevõtlust alustada eelkõige disaini, toitlustuse ja meelelahutuse või turismi valdkonnas. Noormehi huvitavad ennekõike IT, äri ja turundus.

Noori tõmbab ettevõtlusalase karjääri poole paindlikkus tööaja suhtes, mida peab väga oluliseks 61 protsenti vastanuist. Peaaegu sama palju tähtsustatakse loomingulist vabadust (58 protsenti). Mõne ühiskonna probleemi leevendamist ning millegi ära tegemist nimetas väga olulisena 44 protsenti, rahalist aspekti ehk võimalust palju teenida tõi välja 41 protsenti. Noored, kes ettevõtlusalast karjääri ei kaalu, tõid peamise põhjusena välja huvi puudumise (63 protsenti). Hea idee või vajalike teadmiste või oskuste puudumist nimetas vastavalt 43 protsenti ning 40 protsenti. Ettevõtlusega kaasneva suure vastutuse tõi välja kolmandik (34 protsenti) vastanuist.

Samaaegselt noorte ettevõtluskonkursiga uuris Kantar Emor rahvusvahelise tehnoloogiaettevõtte Wise’i tellimusel kolmandat korda läbi uuringu noorte eelistusi tulevase tööelu kohta. Selgus, et üha enam firmasid panustab noorte ettevõtlushuvi tõstmisesse ning uuringu tulemused näitavad toetava keskkonna mõju olulisust.