NordenBladet — Aasta alguse karmid pakased on külmutanud tänavatel palju autosid. See kajastub pukseerimisteenust pakkuvate ettevõtete järjekordades üle kogu riigi. Probleeme on olnud nii sisepõlemismootoriga autode kui ka elektriautodega, teatab Oulu pukseerimiskeskus.

Oleme pidanud sõitma päeval ja öösel ning andma palju stardiabi, ütleb Oulu ja Meri-Lapi piirkonnas tegutseva pukseerimisettevõtte Hinaus-Hartikainen tegevjuht Kaisu Hartikainen.
Tamperes tegutseval puksiirifirma Hinausautot Maanoja autojuhil Joni Rämöl oli varahommikul samuti kümmekond klienti järjekorras. Probleeme on tekitanud näiteks diisliõli koaguleerumine tugeva külmaga, vahendab Yle.

Ta on samas harjunud, et Soomes on talvel tavaliselt vähemalt üks korralik pakaseperiood.
Sõite on hommikust õhtuni. Seadmed ja tööriistad on konstrueeritud nii, et üks inimene saab nendega hakkama, sõnab ta.

Rämö sõnul kulub ühe auto peale võtmisele keskmiselt viis minutit. Peale mahub korraga kaks autot.

Mikkeli puksiirifirma Hinaus Liikaneni ettevõtja Sami Liikanen ütleb, et teisipäeva õhtuks oli kõnesid ligi 50. See arv on mitmekordne võrreldes tavalise talvepäevaga, mil tellimusi on 10-20.

Halvimal juhul on järjekord olnud lausa viis tundi.

See on täna 25. auto. Praegu on järjekorras veel kümmekond tellimust ja neid tuleb muudkui juurde, märkis Liikanen teisipäeval sõidus olles.

H24 puksiiriteenuse tegevjuht Tomi Sipilä ütleb, et Edela-Soomes on abivajadust olnud kordades rohkem kui tavalisel talvepäeval. Kõige rohkem on olnud stardiabi vaja, ütleb ta.
Jyväskyläs tegutsev Hedin Automotive puksiiriteenus oli teenindusjuhi Mika Mattila sõnul saanud teisipäeva jooksul 147 kõnet. Neist kümmekond oli seotud autoteeninduse broneerimisega ning ülejäänud kõned olid seotud pakasest tingitud probleemidega.

Külmunud autod on andnud tööd ka kindlustusfirmadele ja autorendifirmadele.
Kui muud võimalust pole ja autoomanikul on täiskindlustus olemas, saab kindlustusfirma pakkuda asendusautot. Ka nende järele on nõudlust olnud.

Praegu on vajadus asendusautode järele tavapärasest oluliselt suurem. Olukorda mõjutavad nii külm ilm kui ka turismihooaeg, ütleb LähiTapiola kindlustuse kommunikatsioonijuht Katriina Puro.

Hertzi autorendi regioonijuht Sauli Toiva ütleb, et Helsingi piirkonnas ja Põhja-Soomes peavad autorendifirmad müüma ei-ole-sid neile, kes otsivad asendusautot.

Tamperes on 200 rendiautost praegu saadaval kümme. Aasta algus on olnud erakordselt meeleolukas, sõnab Toiva.

Paljud autojuhid on jõulude ja aastavahetuse paiku puhkusel olnud ning sõite jäi veidi vähemaks. Kui autot on pärast pikka pausi proovitud käivitada, pole see vedu võtnud.

Kõige tavalisem põhjus, miks auto ei käivitu, on halb aku. Rohkem kui viis aastat vana aku on nii külma ilmaga juba probleemiks saamas, ütleb Jouni Ihalainen Kotka puksiirifirmast.

Kui pakane pureb, jääb aku ressurssi vähemaks. Soojendamine ja laadimine aitaksid, kuid külm aku ei pruugi laadimist vastu võtta. Aku lahtiühendamine võib omakorda tänapäevaseid autosid kahjustada.

Lahti akufirma Akku-Ässä tegevjuht Jyrki Kosonen soovitab autojuhtidel aku eest ennetavalt hoolt kanda. Laadija on aku parim sõber ja seda tuleks kasutada selleks, et aku korralikult töötaks, toob ta välja.

Spetsialistid julgustavad nüüd autojuhte seda ise tegema. Kui külm kestab kauem, võib näiteks 12-voldiste akude saadavus keerulisemaks muutuda.

Tomi Sipilä soovitab tühikäigul autot vähemalt mõnda aega käigus hoida.
Hoidke akud heas korras ja hooldage autosid piisavalt ning säästate end suurematest probleemidest, ütleb Sami Liikanen.

Mika Mattila soovitab autojuhtidel autot soojendada.

Kapotialused õhuvõtuavad võib kinni katta, mis hoiab mootori tunduvalt soojemana. Traditsiooniline plokisoojendus aitab käivitamisel.

Avafoto: Unsplash