NordenBladet — Iga kolmas Soomes ostetud uus auto on linnamaastur ja nende müük muudkui kasvab. Need on kallimad ülal pidada, mistõttu on nende populaarsuse kasv mõistusevastane – seda seletab asjaolu, et auto ost ongi mõistusevastane.

Soomes populaarseimad suured linnamaasturid on Mitsubishi Outlander, Skoda Kodiaq ja Volvo XC90. Keskmise suurusega populaarsemad linnamaasturid on BMW X1, Ford Kuga ja Nissan Qashqai. Väikeste hulgas domineerivad Audi Q2, Citroen C3 Aircross ja Seat Arona. Suurte linnamaasturite osakaal on vähenenud, väikeste ja keskmise suurusega maasturite osa kasvanud, vahendab Yle.

Linnamaasturite müügitrend on Soomes suurem kui mujal Euroopas. Näiteks Saksamaal pole kolmandikuni müügist veel jõutud. Autotootjad aga leiavad, et see trend jätkub ning varsti müüakse linnamaastureid Euroopas rohkem kui kõiki teisi autosid kokku. Soomes peaks linnamaasturite müük jõudma 50 protsendi peale 2025. aastaks.

Saksa autoliidu ADACi andmetel on linnamaastur viiendiku võrra raskem kui sama mahukas tavaline sõiduauto, see võtab 10 protsenti enam kütust ja kui autol on nelivedu, kasvab kütusekulu 30 protsenti.

Viimastel aastatel on linnamaasturid välja vahetanud universaalkerega autod. Maasturites on rohkem ruumi, mistõttu on kütusekulu kasv suhteline. Kui aga arvestada juurde auto hinna langus, siis kaasneb linnamaasturitega tavaliste autodega võrreldes ligi 200 eurot kuus suurem kulu. Autode turvalisuses aga pole NCAPi testide järgi olulist vahet.

Viimasel ajal räägitakse palju vajadusest säästa, aga auto ostu puhul see ei kehti – auto ost on alati mõistusevastane ja tootjad teavad seda. Auto ost on valdkond, kus tarbijate sõnad lähevad tegudest lahku – nii on see alati olnud.

Niisama kiiresti kui linnamaasturid läksid moodi, võib see buum ka lõppeda. Veel 15 aastat tagasi olid levinud mahtuniversaalid nagu Chrysler Voyager või Volkswagen Touran, praegu ostetakse neid vaid 3 protsenti. Samuti olid varem popid suured universaalkerega autod, mis on praegu täiesti moest väljas. Tavaliselt muutub  trend siis, kui teatud tüüpi autosid on liiga palju.