NordenBladet  – Hiljuti tõusis Rootsis skandaal, kui tuli välja, et Burger Kingi söögikohtades pakutakse vanaks läinud toitu. Pärast seda võttis Soome MTV uudistega ühendust kohaliku McDonaldsi keti töötaja, kes rääkis, et sama asi on Soomes.

Töötaja rääkis, et ka Soome McDonaldsis pakuti liiga kaua seisnud toitu. Näiteks nn 10 minuti reegel burkside osas venis liiga tihti poole tunni pikkuseks. Seda juhtus eriti tipptundide ajal, kui köögis polnud piisavalt töötajaid.

Friikartuleid tohib reeglite järgi pakkuda vaid 5 minuti jooksul pärast valmistamist, aga sealgi venis asi poole tunnini. Friikad peaks olema kliendile pakkudes kuumad ja krõbedad, aga väga tihti olid nad lihtsalt soojad ja vedelad, rääkis töötaja.

Kananagitsatega oli lugu veelgi hullem. Enamasti kallati uued vanadele peale, ilma anumat eelnevalt tühjendamata. Vahel juhtus, et kliendile pakuti paar tundi seisnud nagitsaid.

Probleemid tulid töötaja väitel töötajate vähesusest, mistõttu esines palju kiirustamist. Nii näiteks teenindati kliente kahekesi ja köögis oli veel kaks inimest. Sama töö tegemiseks oleks vaja olnud 10-15 inimest, 4-6 kassas ja samapalju köögis. Töötajate vähesuse tõttu pidid kliendid tipptundidel oma toitu ootama 40-50 minutit. Paarkümmend minutit ootamist oli aga täiesti tavaline.

Kõige hullem oli olukord õhtuti ja nädalavahetustel, mil juhataja oli ära. Oli ka muid probleeme, näiteks puudus mitmetel töötajatel hügieenipass, kui see peab olema kõigil, kes ametis üle kolme kuu.

McDonaldsi Soome esindaja ütles asja kohta, et söögikohtade aruanded on kõik korras olnud. Toidu seismise kohta ütles esindaja, et McDonalds on üldse loobumas valmis toidu soojas hoidmise letist.