NordenBladet — Soome võtab eeskuju Hollandist ja kaotab väiksematel teedel ühe sõidurea, et sinna laiendada rattateed. Sellist asja on juba eksperimendi korras rakendatud Hattula valla külateedel , kus kaotati üks sõidurida ära eelmise aasta suvel. Sattulantiel on katselõik 2,5 kilomeetri ja Pappilanniementiel 500 meeetri pikkune, edastab Maanteeamet.

Kasutatud on Hollandi malli, kus üks autode sõidurida on kaotatud ja laiendatud sinna ratta- ja kõnnitee. See variant sobib kohtadesse, kus autoliiklus pole väga tihe. See on uus lahendus, mis pakub võimalusi liikumiseks ja rattaga sõitmiseks.

Selline Hollandi mudel võimaldab lastel sõita kooli rattaga või käia jala bussiga sõitmise asemel. Lisaks liikumise turvalisuse tõstmisele võimaldab selline mudel vähendada transiitliiklust.

Kohalikud elanikud on lahendusega väga rahul ning teedel on liikumas rohkem rattureid, samuti vähenes transiitliiklus. Lahendus on hästi töötanud ka talvel, kuigi teemärgistust pole siis näha.

Selliste teede rajamise kulud on väiksed, kuna tuleb lihtsalt joonistada uued sõidurajad. Eraldi kergliiklustee maksaks kümme korda rohkem ja selle ehitus oleks ajamahukam. Sellist külateede mudelit on kasutatud ka mujal Soomes, näiteks Soome lõunaosas Pyhtää vallas, kus taoline tee rajati tänavu suvel.