NordenBladet —Kaarina naine Merja Scharlin (73) hakkas juba 1990ndate aastate algul tootma kaerast tooteid ja nüüd teenis korraliku varanduse, kui müüs äri edasi suurfirmale Fazer.

Scharlin uskus hapendatud kaera ehk kiislasse siis, kui kõik ülejäänud hakkasid valmistama toiduaineid soja baasil. Scharlinile aga soja ei meeldinud, kuna sel oli kohutav maitse. Möödunud aastal müüsid Merja ja tema poeg Niko (39) oma ettevõtte Bioferme edasi Fazerile. Ettevõte on tuntud Yosa kaeratoodete poolest, vahendab Helsingin Sanomat.

Müügimõte sündis sellest, et kaerabuum muudkui kasvas ja turul konkureerimiseks oleks olnud vaja suuri investeeringuid. Ettevõtte täpne müügihind pole teada, aga pojale laekus eelmise aasta eest tulu 9,8 miljonit eurot ning emale samuti paar miljonit.

Merja ja Niko Scharlin jäid pärast ettevõtte müüki Fazerisse tööle. Merja aitab välja töötada uusi tooteid ja üks on selline, mis on maailmas täiesti unikaalne: taimne, aga pole jogurt.

Merja on õppinud Helsingi ülikooli maamajandus- ja metsandusteaduskonnas toidutehnoloogiat. Oma ettevõtte asutas ta garaažis 40 aastat tagasi. Alguses tootis ta hapendatud taimemahlu. Siis oli peamine toode ökohapukapsas. Vahepeal prooviti toota arooniaveine, aga siis jäädi alates 1990ndate algusest pidama kaeratoodete juurde.

Kaerajogurtite kaubamärgi Yosa esimene osa tuleb ingliskeelsest nimetusest, teine osa aga sõnast kiesa, mis Karjalas tähistab hapendatud kaerakiislat. Vanal ajal söödi kiislat pärast suuremaid pidusid, kui taheti seedimine korda saada.

Ühtlasi soovib Merja võtta ühe puhkuse, sest pole 40 aastat õieti puhata saanud.

 

Allikas: Eestinen.fi
Loe kõiki NordenBladet´i “Soome uudised & info” rubriigi artikleid SIIT