NordenBladet – Viimased nädalad on minu aeg konsentreeritult kulunud Elisheva & Shoshana kosmeetikabrändi aktiivsele arendusele. Pool aastat tööprotsessis ja testimises olnud kosmeetikatoodete retseptid hakkavad võtma kuju ja nägu. Kätte on jõudnud aeg, mil minu vaimusilmas visualiseeritud ideed saavad reaalse füüsilise keha –  esimesed tooted on valmis ning nüüd ootavad endale etikette ja pakendeid.

Minu jaoks on kogu tootmisprotsess olnud pingevaba ja super fun – olen teinud asja, mis mulle reaalselt meeldib. See on minu puhul kõige olulisem – ma teen ainult neid asju / tegelen ainult nende asjadega, mis mulle huvi ja rahuldust pakuvad. Seda nimetatakse vabaduseks. Tihti küsitakse minult, kuidas mu ärid nii edukad on, kuidas on võimalik, et protsentuaalselt väga palju väiksema tiimiga on võimalik nii palju ära teha. See pole tegelikult suur saladus – KÕIK need, kes minuga koostööd teevad on professionaalid – sellised inimesed, kes armastavad reaalselt oma tööd. Kuna elu on lühike ja mul pole vajadust kellegi ees koogutada, siis suhtlengi ainult nende inimestega, kes teevad / ajavad oma asju südame ja kirega. Asjaga tegelevad inimesed, kes seda tööd-väljakutset armastavad. Loomulikult tuleb ette ka erandeid ja ma ei nõustu väitega, et kõiki minu ettevõtmisi oleks alati ja jäägitult saatnud edu. Aastate jooksul on olnud ikka päris mõnusaid “ämbreid” ka. Aga see ei muuda algtõde – olen tegelenud vaid sellega, mis mulle hingeliselt rahuldust pakub – seega olen alati võitnud, mitte kaotanud. Olen alati kasvanud nii inimsena kui kogemuste pagasiga. Kaotada pole võimalik, kui see millega tegeled, on sulle hingelähedane.

Ajakirjandus on olnud mu elu suurim kirg – olen väga uhke oma saavutuste üle selles vallas. Tean, et pole just väga palju inimesi maailmas, kes saaksid öelda, et nad juhivad kuuekeelset meediakanalit onlines, ilmuvad trükis, on 17 maal esindatud ning omavad sotsiaalmeedias Skandinaavia ajakirjandusmaastiku monopoli. Just see on olnud minu panus Põhjamaade meediamaastikul.

Nüüd aga soovin seada endale uusi väljakutseid – tahan tuua turule (hooldus)kosmeetikasajra, mis loodud eeskätt põhjamaisele inimesele. Kõik on kuulnud väljendit “Skandinaavia heaolu mudel” – aga mida see tegelikult tähendab? See tähendab seda, et mõeldakse inimese tasandil – tehakse nii, et inimene, tema elukeskkond ja sellega kaasnev seateakse esiplaanile. Mõeldakse tulevikule, mitte ainult tänasele päevale. Kogu elu-äri-tooteahel peab olema loodussõbralik ja jätkusuutlik.

Olen Elisheva & Shoshana (E&S) esimestele käsitööna valminud toodetele teinud põgusat reklaami Instagrammis ning Facebookis ning kirjutanud vaid kaks pisikest nupukest NordenBladetis (minu blogi ilmub neljas keeles – eesti, soome, rootsi, inglise) ning nüüd üllatusin taas – unustan vahel ära, et kuigi me oleme suures plaanis fima, mille olemus on pigem “kirjutuslaud magamistoas” kui 7000 inimest kontoris – siis meie haare lugejaarvult ning kajastuselt on suurem kui paljudel riiklikel lehtedel. Seega olin esmalt lausa lapselikult rõõmus, kui Amazon.co.uk minuga koostööd teha soovis. Amazon! Amazon.com, Inc (varem tuntud ka kui Cadabra, Inc.) on Alibaba Group järel käibelt maailma teine suurim veebikaubamaja. Imetlen väga selle asutajat, 54-aastast Jeffrey Preston Bezos´i.  Peab ikka väga andekas, sihikindel ja töökas olema, et ehiteada firma, mis teeb sinust maailma eesimiljardäri. Müstiliselt andekas! Ning kui sellises mastaabis ettevõte soovib koostööd pisikese Skandinaavia brändiga – siis ei oska muud kui õnnelik ja tänulik olla 🙂

Mulle helistas üks lähedane tuttav ja ütles: “Oled kirjutanud ennest ajalukku, teed väga lahedaid asju aga miks sa küsid inimestelt, milline sinu toote etikett peab olema? Kas sa oled nii otsustusvõimetu, et ei suuda ise otsustada? Miks sa teed endale niimoodi marki”. Olin väga üllatunud selle kõne üle – küsimus ei ole selles, et ma ei suudaks otsustada, vastupidi, olen liiga egoistlik ja ei huvitu enamjaolt teiste arvamusest — minu meelest on tore kuulata ja arvesse võtta lugejate mõtteid, kes on mind 10+ aastat jälginud — usaldan neid inimesi, need inimesed on mulle kallid. Muidugi suudan ise otsustada ja lõppotsuse teengi igal juhul alati mina, aga ma arvan, et hea toote saladus on alati koostöö. Just personaalne lähenemine, isiklikud kontaktid, siiras kirg, armastus ning hingega asja kallal olemine viib minu meelest elus edasi. Südamega tehtud asi ei saa nö vussi minna ning toob tahate või mitte alati parimad “edu algoritmid” teieni. Minu kogemused räägivad vähemalt seda keelt.