NordenBladet — Maailmamajanduses on käimas uus suund – deglobaliseerumine – mis tähendab tootmise tagasi koju toomist. Selline areng on võimalik tänu robotite ja 3d-printerite kasutamisele.

Prantsuse laevandusfirmalt CMA CGM tuli möödunud aastal ootamatu teade: äsja valminud maailma suurim 400-meetrine konteinerlaev Benjamin Franklin lõpetas seilamise USA lääneranniku ja Aasia vahel. See oli firma au ja uhkus, üks maailma suurimaid aluseid. Laev võttis korraga peale 18 000 konteinerit. Ent alus sai sõita Vaiksel ookeanil ainult viis kuud ja siis tuli lõpp. Põhjus oli lihtne: ei tasunud ära. Nimelt on kaubavedude maht oluliselt vähenenud. Prantsuse firma katkestas kõik uute laevade tellimused. Konteinerlaeva näide on toodud ära Cambridge’i ülikooli majandusteadlase Finbarr Livesey uues raamatus From Global to Local. Raamatus kirjeldatakse globaliseerumise lõppu ning uue ajastu: deglobaliseerumise tulekut, vahendab Helsingin Sanomat.

Märgid näitavad, et globaliseerumise kõrgaeg on möödas ja edasi tuleb langus. Wimbledoni tennispallid ei rända tulevikus enam 80 000 kilomeetrit mööda maailma, vaid valmivad tõenäoliselt ühes ja samas kohas.

Deglobaliseerumisele rajab teed revolutsioon tööstuses, kus võetakse kasutusele robotid ning 3d-printerid. Nende abil on võimalik kõik vajalik väikeste kulutustega kohapeal valmis teha.

Ehk siis: hüvasti Hiina, tere tulemast, Kerava!

 

 

Allikas: Eestinen.fi
Loe kõiki NordenBladet´i “Soome uudised & info” rubriigi artikleid SIIT