NordenBladet — ASi Ekspress Grupp digitaalsete tellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aastaga Balti riikides kokku 21% ja ulatus septembri lõpus 151 430-ni.

Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aastaga 7% (III kvartalis -7%, 9 kuuga 4%), ulatudes 77 920-ni.

50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aastaga 23% (III kvartalis 6%, 9 kuuga 12%), ulatudes 23 548-ni.
Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aastaga 51% (III kvartalis 14%, 9 kuuga 26%), ulatudes 5 162-ni.

Lätis kasvas Delfi A/S-i digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aastaga 40% (III kvartalis 16%, 9 kuuga 20%), ulatudes 21 035-ni.

Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aastaga 61% (III kvartalis 7%, 9 kuuga 36%), ulatudes 23 765-ni.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu kommentaar:

„Aastases võrdluses jätkas Ekspress Grupi digitellimuste arv kiiret kasvu ja ulatus kokku 21 protsendini. Kõige rohkem kasvas Õhtulehe digitaalsete tellimuste arv, mis näitab, et seni paberkandjat eelistanud kliendirühmad võtavad samuti digitaalset meediatarbimist üha rohkem omaks. Suhtarvuna näitas digitellijate arv suurimat tõusu Leedus ja Lätis, kus digitaalsele tellimusmudelile üleminek algas Eestist hiljem ja kus me näeme ka lähiajal edasist kasvupotentsiaali.

Meie suurima lugejate arvuga ettevõtte Delfi Meedia digitellijate arv kasvas aastases võrdluses Eestis 7 protsenti, kuid vähenes eelmise kvartaliga võrreldes 7 protsenti. Kvartaalse languse põhjustas ühekordne otsus lõpetada digitellimuste vahendamine telekomifirma Telia klientidele ja keskenduda tellimuste müügile otse lõppkliendile. Näeme sellel otsusel pikaajaliselt positiivset mõju Delfi Meedia digitaalse tulu kasvule. Telia tellimuste lõpetamist arvesse võtmata kasvas Delfi Meedia digitellimuste arv Eestis viimases kvartalis 3 protsenti ja aastases võrdluses 21 protsenti.“

Ekspress Grupi üheks pikaajaliseks eesmärgiks on kasvatada digitellimuste mahtu Baltimaades 340 tuhande tellijani 2026. aasta lõpuks, mis on ca 2,5 kordne kasv võrreldes 2021. aasta lõpuga.

Signe Kukin, finantsjuht
AS Ekspress Grupp
Tel: +372 669 8381
E-kiri: signe.kukin@egrupp.ee

Avafoto: NordenBladet