NordenBladet — Norra firma Oda avas Soomes toidukaupade veebipoe. Ettevõte on testinud teenust paari kuu jooksul väiksema kasutajate hulgaga, aga nüüd on see Helsingi piirkonnas kõigile avatud. Ettevõtte jaoks on see suur samm, kuna tegemist on esimese laienemisega väljapoole Norrat. Ettevõte on noor, alla kümne aasta vana. Investeeritud on kümneid miljoneid eurosid, ütles ettevõtte Soome piirkonna juht Tobias Niemi väljaandele Taloussanomat.
Niemi ütles, et firmat toetavad tugevad investorid, kes on andnud vajaliku majandusliku puhvri. Ta lisas, et toidukaupade müük on volüümiäri. See eeldab suure kliendibaasi kasvatamist ning nende teenindamist. Siis tasub asi end ära. See kõik võtab aega, aga ettevõte on selleks valmistunud. Turule tuleku künnis on kõrge, mistõttu on vaja palju raha.
Niemi ei öelnud, kui suurt turuosa Oda taotleb. Ta arvas, et eelolevatel aastatel turg tervikuna kasvab. Oda saabumine kiirendab Soomes toidukaupade veebikaubanduse arengut.
Soomes on toidukaubanduse turg 20 miljardit eurot. See on suur turg. Sellest saab võtta lõigu, mis end ära tasub.
Oda meelitab kliente kolme kuu jooksul tasuta kojukandega, kui ostu suurus on vähemalt 40 eurot. Väiksemate ostude pealt võetakse 2,9 eurot kojutoomise eest. Toodete hinnad on pigem madalad.
Oda sihtgrupp on pered ja „teedrajavad majapidamised”. Madalad hinnad on saavutatud ettevõtte tegevusmudeli abil, kus kaubad pakendatakse jaotuskeskuses, mitte poes. Sellega hoitakse kulusid kokku. Üks jaotuskeskus suudab teenindada tervet Soome lõunaosa. Kaubad tuuakse kõik ühte kohta kokku, kust need kodudesse laiali veetakse. Ühte autosse pannakse 25-35 kliendi kaubad ja autode marsruudid on täpselt välja arvestatud.
Oda tegutseb esialgu vaid Helsingi piirkonnas, aga hiljem laienetakse igale poole Uusimaale. Töötajaid on ettevõttel sadakond, kellest enamus on ettevõtte palgal. Algul kasutatakse ka renditööjõu ja partnerite abi. Tulevikus on kavas töötajaid juurde värvata.
Oda kasutamiseks tuleb veebist alla laadida vastav rakendus.