NordenBladet – Rootsi kuninganna Silvia pidas hiljuti kõne rahvusvahelisi eksperte ja seadusandjaid koondava Samena Telekommunikatsiooni Nõukogu tippkohtumise raames, kus hoiatas lapsi varitsevate internetiohtude eest just koroonaviiruse pandeemia ajal.
Kuninganna ütles videosilla vahendusel, et tänapäeva lapsed on väga harjunud digimaailmaga, mis pakub sadadele miljonitele lastele suurepäraseid võimalusi õppimiseks, meelelahutuseks ja suhtlemiseks. Samas ei tohi unustada digimaailma varjupoolt: platvorme kasutavad ka kurjategijad, kes otsivad ohvreid.
Kuninganna rääkis oma kogemusest Maailma Lapsepõlve Fondiga, mille ta asutas 20 aastat tagasi, et võidelda laste seksuaalse väärkohtlemise ja ärakasutamise vastu. Rootsi kuninganna sõnas, et juba siis oli teema aktuaalne: otsustati asutatada spetsiaalne tarkvara NetClean, mis tuvastab arvutites laste seksuaalse väärkohtlemise materjale.
Kuid ainult tehnoloogiast ei piisa, mistõttu loodi kuninganna Silvia algatusel uued Rahvusvahelise Telekommunikatsiooni Liidu 2020. aasta juhised laste kaitsmiseks võrgukeskkonnas. Kuninganna on väga rahul, et mitmed rahvusvahelised organisatsioonid tegid koostööd nende juhiste loomisel, ja sõnas, et iga riik ja ettevõtte peaks neid rakendama.
Kuninganna Silvia ütles, et kuigi räägitakse, et koroonaviirus ei ole lastele ohtlik, siis tegelik olukord on vastupidine: pandeemia on lastele äärmiselt ohtlik. Kui lapsed ei saa käia koolis, on palju neist sunnitud olema inimeste seltsis, kes neid ära kasutavad. Samuti veedavad lapsed tavapärasest rohkem aega internetis, kus neid varitsevad kurjategijad. See kõik on viinud väga murettekitava olukorrani, kus laste väärkohtlemine nii kodus kui veebikeskkonnas on hüppeliselt tõusnud.
Kuninganna kutsus üles ettevõtteid ja seadusandjaid koheselt teemaga tõsiselt tegelema, kuna laste ohutus võrgkeskkonnas peab olema prioriteet. Kuninganna Silvia sõnas, et lapsed peavad teadma, et kaitstakse neid, aga mitte kurjategijaid.
Samena Telekommunikatsiooni Nõukogusse kuuluvad telekommunikatsiooni eksperdid toodavad 35% lastele mõeldud veebitoodangust kogu maailmas.