NordenBladet -Norra seljakotitootja Db, endise nimega Douchebags, on saanud prestiižse investeeringu maailma suurimalt luksuskaupade ettevõttelt LVMH. Bernard Arnault’ juhitud LVMH Luxury Ventures Fund on ostnud ettevõttes väikese osaluse, tehes sellest oma esimese investeeringu Norras.

Ettevõtte looja Truls Brataas alustas oma teekonda üle kümne aasta tagasi, kui töötas välja esimese seljakoti prototüübi oma ühiselamutoas Trondheimis. Täna on Db saavutanud globaalse tuntuse, müües tooteid lisaks Norrale edukalt ka Rootsis ja Ameerika Ühendriikides.

LVMH, mille kaubamärkide hulka kuuluvad näiteks Louis Vuitton, Dior ja Moët & Chandon, näeb Db-s suurt rahvusvahelist kasvupotentsiaali. Db tegevjuht Richard Collier kinnitab, et partnerlus LVMH-ga on unistuste täitumine, aidates ettevõttel jõuda uutesse sihtturgudesse.

Kapitali Eesmärgid ja Tulemused
Värske investeering võimaldab Db-l:

* Keskenduda Põhja-Euroopa turgudele, sealhulgas Rootsile, Taanile, Baltikumile, Hollandile ja Saksamaale.
* Kiirendada laienemist Aasiasse ja Põhja-Ameerikasse.

Kuigi Db on kasvatanud oma tulusid, on kasumlikkus jäänud tagasihoidlikuks. 2023. aastal teenis ettevõte 370 miljonit Norra krooni käivet, kuid maksueelne kasum ulatus vaid 10 miljonini. Db plaanib nüüd keskenduda suuremale efektiivsusele ja kasumlikkusele.

Tugev toetus LVMH ja Arnault

LVMH Luxury Ventures Fund, mida juhib Bernard Arnault – maailma viies rikkaim inimene –, keskendub paljutõotavatele ettevõtetele. Db lisandumine nende portfelli viitab, et LVMH näeb Norra seljakotibrändis potentsiaali kasvada rahvusvaheliseks luksuskaubamärgiks.
Arnault’ pere omab ligi poolt LVMH-st, mis on Euroopa suurim luksuskaupade kontsern ja üks maailma väärtuslikemaid ettevõtteid.

Db ettevõtte taust

Asutatud: 2012 Truls Brataas ja Rootsi suusataja Jon Olsson poolt.
Peakontorid: Oslos ja Stockholmis.
Tooted: Seljakotid, suusa- ja surfikotid, reisikohvrid ning golfivarustus.
Märkimisväärsed arengud: Nime muutus Douchebagsist Db-ks, et kõnetada laiemat rahvusvahelist publikut.

Partnerlus LVMH-ga on Db jaoks oluline samm rahvusvahelisel areenil, avades uksed luksusturule ja uutele geograafilistele sihtkohtadele. Kapitaliga tugevdatud strateegia võimaldab ettevõttel suurendada oma turuosa ja jõuda lähemale ambitsioonikale eesmärgile – saada globaalseteks liidriteks reisitarvete sektoris.

Investeeringu suurust ettevõte ei avalda. Asutaja ütleb, et LVMH fond oli nende soovide nimekirja tipus.

“Arvasime, et oleks uskumatult lahe, kui nad oma meeskonda saaksime, ja me ei näinud kedagi enda jaoks asjakohasemat,” ütleb Brataas väljaandele E24.no.

See on esimene kord, kui Db on kaasanud rahvusvahelisi investoreid. Seni on Brataasi sõnul olnud rahastajateks enamasti sõbrad ja tuttavad.

Db kolm suurimat aktsionäri on Brataas ise 24,8 protsendiga, esimees Christian Stabell Eriksen ja Thorleif Ahlsand vastavalt 19,7 ja 17,4 protsendiga. Avalikest allikatest ei selgu täpseid andmed Jon Olssoni osaluse suuruse kohta Db Equipment AS-is. Kuna ettevõtte omandistruktuuri kohta puudub detailne teave, ei ole võimalik kindlalt öelda, milline on tema praegune osalus ettevõttes.

Avafoto: Tootefoto dbjourney.com e-poest