NordenBladet — Paljude Soome perede jaoks on poodide külastamine eksootika, kuna koju tellitakse toidukaup veebi kaudu ja see tuuakse kohale pappkastides. Paljud pered kasutavad kaupade veebist koju tellimist aja kokkuhoiu ja lihtsuse tõttu. Saab teha palju muud ja ei pea seisma näljaste lastega kaupluse järjekorras, vahendab Yle.

Kaupa tellivad koju põhiliselt suuremates keskustes elavad lastega pered. Neil on aega kõige vähem. Seni on veebist kaupa tellimist pidurdanud vanade harjumuste mõju. Tarbija harjub aeglaselt. Paljud tarbijad peavad paljuks kaupade kojutoomise kulu ja ajalist viivitust. Samuti on teenuseid olnud veel vähe. Viie aastaga on aga veebis kaupa müüvate poodide arv viiekordistunud. Praegu müüvad Soomes veebi kaudu 200 poodi ja nende hulk suureneb kiiresti. Teenused laienevad väiksematesse keskustesse.

Praegu keskenduvad veebimüüki pakkuvad poed põhiliselt linnadele, kuna seal on nõudlus suurem. Lisaks kettidele müüvad veebis toidukaupa veel Kauppahalli24, Sannan ruokakassi ja Ekamarket.

Möödunud, 2018. aastal müüdi Soomes toitu ja muid esmatarbekaupu veebi vahendusel 70 miljoni euro eest. See moodustab vaid 0,4 protsenti ligi 18 miljardi eurosest esmatarbekaupade kogukäibest. Võrdluseks, Rootsis on veebikaubanduse osa 2 protsenti, Suurbritannias 8 protsenti ja Lõuna-Koreas juba 20 protsenti.

Soomes kasvab veebikaubandus aga kiiremini kui Rootsis. Käesoleval aastal ületab veebikaubandus 100 miljoni euro piiri. Näiteks Kesko veebikaubandus on kasvanud aasta algusest 115 protsenti. Eesmärk on tänavu kahekordistada eelmise aasta tase. S-grupis on samuti kasv kiire, kasv oli juulis 40 protsenti võrreldes eelmise aasta sama ajaga.

Soomes hakkab veebikaubandus juba ära tasuma. Näiteks Kesko puhul juba tasub ära, S-grupis veel mitte. Palju tööd on kaupade pakkimise ja laiali vedamisega. Kaupluste jaoks on veebikaubandus ahvatlevam, kuna ostusummad on suuremad.

Perede jaoks tasub veebis ostlemine samuti ära, kuna aega kulub vähem, samuti jäävad ära impulss-ostud ja summa on ette teada. Tavalises poes käiakse selleks, et lastele näidata, et ka sellised kohad on olemas.