OHMYGOSSIP — Soome rahvapensioniamet Kela, mis on viimasel ajal hädas klientide teenindamisega, otsustas teenindada eelisjärjekorras neid, kel pole raha toidu või ravimiste ostmiseks. Kela võttis alates aasta algusest omavalitsustelt üle toimetulekutaotluste menetlemise ja on saanud kokku ligi 300 000 toimetulekutoetuse taotlust. Kela klientide arv on mitmekordistunud.
Kela töötajatel on praegu käed ja jalad tööd täis. Telefoniteenuse kaudu tuleb Kelale päevas 22 000 kõnet ja esindustes käib päevas 12 000 inimest, vahendab Helsingin Sanomat.
Töö hakkas kuhjuma alates veebruari algusest ja on üllatav, et taotlusi tuleb kogu aeg juurde, märkis Kela juhataja Elli Aaltonen täna hommikul toimunud pressikonverentsil. Aaltonen lisas, et suur avalduste hulk tuleneb sellest, et toetusi on hakatud rohkem taotlema seoses elektroonilise teenuse lihtsusega.
Üle poolte taotlustest tehaksegi elektroonilisel teel veebi kaudu. Märtsis on ligi kolmandiku võrra taotlusi vähem, mis näitab, et inimesed proovisid, kas on võimalik toetust saada või mitte.
Klientide arvu suurusest on Kela jaoks üllatavam see, kui kaua võtab aega taotluste menetlemine. Aega läks rohkem ka seetõttu, et omavalitsustelt ei saadud inimeste kohta infot. Info liikumist takistab vajadus kaitsta klientide andmeid.
Elli Aaltonen kinnitas, et need kliendid, kel pole raha toidu või ravimiste ostmiseks, saavad oma toetuse kätte eelisjärjekorras ja nende toetusi menetletakse täpsemalt hiljem. Kela on teinud juba tuhandeid väljamakseid neile, kes vajavad kohe raha toidu või ravimiste soetamiseks. Kela on sõlminud üle tuhande toidukauplusega lepingud, et abivajajad saaksid sealt omale toitu hankida.
Elli Aaltonen ütles, et neil, kelle häda on väga suur, võidakse teenindada väljaspool järjekorda.
Kela hinnangul suudetakse suuremast ajahädast üle saada aprillikuuks.