NordenBladet – Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EISA) turismibränd Visit Estonia alustas Soome turul sügiskampaaniat, mille näoks on maailmakuulus Soome koomik Ismo Leikola. Kampaania eesmärk on tuua soomlased tagasi Eestisse ning suunata neid külastama sihtkohti üle kogu riigi, mitte üksnes Tallinna.
Aeg ja maksumus.
Kampaania algas 30. septembril ja kestab kuni 18. novembrini. Selle kogumaksumus on 250 000 eurot koos käibemaksuga. Ligikaudu 70% eelarvest moodustab meediakulu, ülejäänu läheb tootmisele ja näitlejatasule Ismole; kampaanias kaasa löönud koomik Tamer Kattan tasu ei saa.
Turu olulisus.
Soome on Eesti turismisektori peamine eksporditurg: Soome külastajad toovad ligikaudu 41% turismiekspordi tuludest ning jätavad iga päev Eestisse kokku umbes 1,6 miljonit eurot. Korduvkülastuste vähenemise tõttu on väljaspoole Tallinna jäävate piirkondade külastused endiselt ligi kolmandiku võrra väiksemad kui varem, mistõttu on regionaalse külastuse taastamine prioriteet.
Lähenemine ja kanalid.
Kampaania põhineb “treileri” põhimõttel: lühiklipid ja fotod kutsuvad Eestit „täispika episoodina” kohapeal kogema. Põhikanal on digimeedia, lisaks kasutatakse Helsingi linnatransporti ja digiekraane. Sisu jõuab ka Ismo Leikola Instagrami kontole (üle 2 miljoni jälgija). Kampaaniavideot näidati ööpäevaringselt kümne päeva jooksul Helsingi filmifestivali ajal Narinkkatori suurel ekraanil.
Ismo Leikolan ruokareissu viroon
Sihtrühm.
Fookuses on 25–55-aastased reisi- ja toidusündmuste huvilised Helsingi ja selle lähiümbruses. Sõnum kutsub avastama Eesti toidukultuuri ning osalema sügishooaja festivalidel.
Esialgne mõju.
30. septembri–29. oktoobri vahemikus kasvas Soomest tulnud visitestonia.com külastuste arv võrreldes eelmise perioodiga 78%, arvestades, et võrdlusperiood hõlmas ka turismi kõrghooaega augustis.
Taust ja varasemad tegevused.
Kevadel 2024 viis Visit Estonia läbi kultuuri- ja sündmuskeskse kampaania koos Nublu ja Käärijä koostöö kajastamisega, mis tõi kampaanialehele üle poole miljoni külastuse ja aitas kasvatada suvist Soome turistide arvu.
Täiendav rahvusvaheline nähtavus.
Suvel toetas Visit Estonia maailmakuulsa striimeri Darren Jason Watkins Jr-i (IShowSpeed) külaskäiku Tallinna, mille kulu oli 30 000 eurot. Otseülekandeid vaadati kokku umbes 8 miljonit korda, sotsiaalmeedias levisid sajad klipid, USA turul kasvasid Eesti-ga seotud Google’i otsingud 30% ja Visit Estonia veebikülastused 13%. Kampaania hinnanguline reklaamiväärtus ulatus 154 000 euroni. USA turult tulenevad ööbimised on ületanud 2019. aasta taseme ligikaudu 15% võrra.
Koostöö Ismo Leikolaga.
Ismo on Eestist avalikult huvitatud ning on kaalunud siia ettevõtte asutamist. Visit Estonia hinnangul lisab tema osalus Eesti kui reisisihi tutvustamisele inimlähedase ja soomlasi kõnetava konteksti, mis aitab konkurentsitihedal rahvusvahelisel turul tähelepanu võita.
Avafoto: Ismo Leikola ja Tamer Kattan Visit Estonia reklaamvideos. (Visit Estonia)
