NordenBladet — Tallinna on kavandatud riigi esimene metrooliin. Uus ühistranspordivahend võidakse kasutusele võtta juba 2030. aastal. Teemat kajastasid ajaleht Pealinn ja Eesti avalik-õiguslik ringhääling ERR.
Metroo algatusgrupi plaani järgi kulgeks metrooliin kahes suunas Lasnamäelt Õismäele ja Paljassaarest Rae valda. Liin läbiks kesklinna maa all umbes 4,5 kilomeetrit. Mujal kulgeb liin maa peal.
Metroogrupi esindaja, kliimaministeeriumi Rail Balticu Eesti koordinaator Kristjan Kaunissaare ERR-ile, et metrooplaanid võivad jõuda poliitikute hindamisele juba käesoleval, 2024. aastal. Parimal juhul oleks metroo kasutusel juba 2030. aastal.
Aasta 2030, kui tahame käesoleva aasta jooksul idee sellisel kujul poliitikutele ja otsustajatele paberile saada, siis miks mitte, kommenteeris Kaunissaare.
„On selge, et inimesed peavad saama kiiresti liikuda ühest linnaosast teise. Paraku nad peavad selleks läbima kitsa koridori ja metroo kiirendaks seni tunnist liikumist umbes 20 minuti peale,” ütles Kaunissaare. Metroo kilomeetri hinnaks võiks kujuneda umbes 50 miljonit eurot.
Tallinna abilinnapea Madle Lippus tervitab algatust, kuid hindab, et kulud lähevad liiga suureks. Tallinna lähiaastate ühistranspordi arengukava fookuses on eelkõige trammivõrk, ütles ta.
Ühistranspordi kasvavale survele saab abilinnapea sõnul vastu tulla odavama bussiühendusega.
Metroo lühendaks teekonda ühest linna otsast teise alla poole tunni peale. Praegu võtab ühistranspordiga sõitmine kauem aega.
Arhitekt Jaan Jagomägi ütleb, et metroo sõidaks kiirusega 45 kilomeetrit tunnis.
Võiksime ühendada umbes 250 000 tallinlast, mis oleks umbes viiendik riigi elanikest. See on üks suurimaid piirkondlikke projekte, märkis ta.