NordenBladet — Helsingi-Vantaa lennujaamas tulevad suured ümberkorraldused, mille käigus Euroopa lendude terminal T2 ehitatakse ringi soomepäraseks. Laienduse käigus saab lennujaam juurde 30 000 ruutmeetrit.

Arhitektuurikonkursi võitnud arhitektuuribüroo Ala välja pakutud terminali ilmestab Wirkkala lennukivineerist massiivne sein Ultima Thule. Kaarjas puitlagi meenutab Helsingi keskraamatukogu, mille on samuti projekteerinud büroo Ala, vahendab Helsingin Sanomat.


Foto: Uue fuajee kuvand. Arkkitehtitoimisto Ala / Arkkitehtitoimisto HKP

Lennujaama laiendusega loodetakse saada reisijatele rohkem ruumi. Laiendusega tuleb juurde 30 000 ruutmeetrit, lisaks remonditakse vana osa. Vana osa jääb tulevikus turvakontrolli taha.

Kõik ehitustööd on kavas läbi viia nii, et lennujaam on kogu aeg käigus. Lennujaam peab olema omanäoline, kuna see on paljude külastajate jaoks esimene kokkupuude Soomega ja aken Soomest laia maailma. Lennujaamad on eriti tähtsaks muutunud pärast seda, kui lendamise romantika on odavlendudel jalad krõnksus istudes ära kadunud. Lendamise puuduvat romantikat saavad asendada lennujaamad.

Soome lennujaamade operaator Finavia kavatseb ehitustöödega alustada järgmisel aastal. Valmis peaks uus osa saama 2020. aastal. Esimese järjekorras lammutatakse praegune parkimismaja P1/P2. Enne lennujaama ehitust korraldatakse ringi transport.

Kokku investeeritakse Helsingi-Vantaa lennujaama järgnevate aastate jooksul 900 miljonit eurot.

 


Loe kõiki NordenBladet´i “Soome uudised & info” rubriigi artikleid SIIT