NordenBladet — Soome liikluses tuleb suvel parkimiskorda suur muutus, mille järgi võib auto jätta teisele poole teed ka kahesuunalistel tänavatel. Seda võimaldab juunikuus jõustuv uus liiklusseadus. Varem oli teisel pool teed parkimine lubatud Soomes vaid ühesuunalistel tänavatel. Soome autoliit peab seda mujal Euroopas tavapärast asja aga ohuks liiklusele. Üks oht on see, et vasakule poole teed parkides tuleb ületada sõidutee. Selleks tuleb jälgida vastassuunast lähenevaid autosid, vahendab Iltalehti.

Teine oht on see, et vasakule poole parkides peavad paremal pool istuvad reisijad astuma autost väljudes sõiduteele. Juht peab seega reisijaid hoiatama. Algul võib see oht kergesti ununeda.

Vasemalt poolt sõidu alustamine nõuab samuti tähelepanu. Selleks peab liikuma taas üle terve sõidutee. Juhti võib takistada see, et ta istub sõiduki vasemal ääres. Nõnda varjab ees olev auto nähtavust. Mida suurem auto ees seisab, seda halvem on nähtavus. Isegi sõiduauto varjab juba korralikult nähtavust. Sõidu alustamisel vasakult poolt peab vaatamata ka taha, et sealt kedagi ei tuleks. Soovitav on selja taha vaadata, mitte jääda lootma tahavaatepeeglile.

Autoliit peab uut korda eriti ohtlikuks suurematele autodele ja bussidele. Sellistel sõidukitel on soovitav teisele poole teed parkimist vältida.

Uues seaduses on veel olulisi muudatusi, näiteks see, et liiklust ei tohi tarbetult takistada, seda näiteks aeglase sõiduga või järsult pidurdades. Politsei võib tulevikus liiga aeglase sõidu eest trahvi teha. Trahv on tõenäoliselt uus 100-eurone liiklusveamaks, mis asendab praeguse trahvi väiksemate eksimuste puhul.

Uues seaduses on ette nähtud ka ennetuskohustus, mis tähendab, et peab ette nägema teiste liiklejate võimalikku käitumist ning oma käitumist vastavalt sellele korrigeerima. Sellega seoses võib politsei trahvi teha näiteks teisel autol liiga tihedalt sabas sõitmise eest.

Sõiduki juhtimisel tuleb uue seaduse järgi valida olusid arvestav kiirus ja pikivahe. Seadus kohustab sõidukit valitsema igas olukorras ja sõiduki peab suutma peatada igas olukorras.

Tänavu 1. juunil jõustuva seaduse kohaselt ei tohi sõiduki mootor või muu seade teha liigselt müra, reostada õhku või muul moel ohustada sõidukis reisijaid, teisi liiklejaid ja keskkonda. Õnnetuste puhul on juhil abistamiskohustus.