OHMYGOSSIP – Ameerika kosmoseagentuur NASA teatas 1284 uue planeedi avastamisest väljaspool meie Päikesesüsteemi, kahekordistades seni kosmoseteleskoobiga Kepler avastatud eksoplaneetide arvu. NASA Washingtoni peakorteri juhtivteadlane Ellen Stofan märkis, et selline avastus annab lootust, et kuskil meie Päikesega sarnaneva tähe ümber tiirlemas võib lõpuks õnnestuda leida teine Maa.

2009. aastal Päikese orbiidile saadetud Kepleri teleskoop on uurinud 150 000 tähte avastamaks märke nende ümber tiirlevatest taevakehadest. “Seni leitud enam kui 5000 võimalikust planeedist on üle 3200 kinnitust leidnud. Neist 2325 avastas Kepler. 1284 uuest planeedist ligi 550 võivad olla suuruse alusel hinnatuna Maa sarnased kivised planeedid,” seisis NASA avalduses.

“Kui te küsite endalt, kus võiks tõenäoliselt paikneda lähim potentsiaalselt elukõlbulik planeet, leiate, et see asub umbes 11 valgusaasta kaugusel,” ütles NASA Ames’i uurimiskeskuse Kepleri missiooni teadlane Natalie Batalha. Ehkki see vahemaa on astronoomilises mõttes väga lähedal, võrdub üks valgusaasta umbes 9,5 triljoni kilomeetriga ning nii kaugele jõudmiseks puudub meil tehnoloogia.