20-aastane Keilast pärit Eesti blogija Agnes on tüdruk, kes on suur kasutatud riiete poodide fänn. “Teen väikese kokkuvõtte, millised on minu jaoks head kaltsukad ja millistesse teise ringi poodidesse ma harva tagasi satun. Ja mainin, et tegemist on puhtalt minu isiklike seisukohtadega,” kirjutab Agnes oma blogis.

Mõned olulised punktid:
1. Kaup on riidepuudel, riiulitel, stangedel jms. Ma ei viitsi sobrada suurtes riidekuhilates, mis on kõik ühe laua peale kokku pandud. Leian, et pood peab ise ka üritama oma kaupa müüa.

2. Kauplus on avatud nii, et inimesed, kes käivad koolis või tööl samuti sinna jõuavad ehk avatud võiks olla vähemalt ühel päeval nädalavahetusel või õhtuti vähemalt kella 6ni. Näiteks tean ühte teise ringi poodi, mida külastan aastas paar korda, sest avatud on see ainult kella 3ni ja nädalavahetusel üldse kinni.

3. Asukoht. Tore oleks, kui sinna on võimalik saada jala või ühistranspordiga ehk poe külastamiseks ei ole vaja ette võtta paari kilomeetrist jalgsimatka tühjusesse. Kuna enamus kaltsukaid asub ikkagi linnades ja suuremates alevites, siis seda probleemi üldiselt väga ei esine.

4. Müüja ei tohi olla liiga agar. Tore on kui müüja on sõbralik ja küsib, kas saan aidata, aga kui ma ütlen, et tänan ei ja kui siis see sama müüja paari minuti pärast tuleb mulle näitama erinevaid esemed, et mis ma sellest arvan ja kas see mulle ei sobiks. Siis ma üldjuhul tunnen ennast väga ebamugavalt ja pigem lahkun ruttu. Iseenesest on tore, kui abi pakutakse, aga sel juhul tuleks ka kliendi vastust aksepteerida.

5. Kaup peab olema korralik ja selle välimus ja hind peavad käima kooskõlas. Ma kohe üldse ei mõista poode, kus katkiste või plekiliste esemete eest küsitakse näiteks 10eurot. Kes peaks asju sellise hinnaga ostma??? Minu silmis tõmbab selline asi poe mainet kõvasti alla.

6. Mulle meeldib, kui kaup on kuidagi loogiliselt paigutatud: kas värvide järgi, suuruste kaupa, esemete liigi kaupa. Ega ma nüüd selle punkti mitte täitmisel ühtegi kasutatud riiete poodi minemata jäta, aga teinekord otsid mingit konkreetset eset ja nii on lihtsalt palju lihtsam.

7. Uut kaupa tuleb rohkem kui kaks korda aastas. Kuna ma olen sage kaltsukate külastaja, siis satun ka tihti samadesse poodidesse tagasi. Küll aga ei ole mul seal enam väga midagi osta, kui kolmandat kuud on sama kaup. Üldjuhul ma saan aru, et talvel on tihti vaiksem periood ja siis tellitakse uut kaupa vähem, kuid päris kauba valikut uuendamata ka ei saa.

8. Esemete suuruste valik on väga ühekülgne ehk leian, et peaks olema ikka kõik suurused esindatud. Ma saan aru, et väga suuri ja väga väikseid numbreid ei saa olla nii palju, kui midagi peaks ka nende suuruste esindajatele leiduma.