Sotsiaalmeedias edastatud fotod, sissekanded ja blogid võivad töökoha taotleja konkureerimisprotsessis kõrvale jätta isegi meelelahutustööstuses. Igast kümnest tööandjast kuus otsib uusi töötajaid veebi vahendusel ning 56 protsenti uurib tööle kandideerijate tausta internetis, vahendab Rootsi E24 ajakirja Hotel Revue uuringut. See tähendab, et igal eraisikuna veebis kirjapandud lausel võivad olla töökohal tõsised tagajärjed.

Kõige levinum otsingukoht on Facebook, mida kasutavad pooled tööandjad. Potentsiaalse töötaja nime laseb Google’st läbi iga kolmas tööandja.
 
38 protsenti tööandjatest tunnistas, et on veebist leitud info tõttu kandidaadi kohast ilma jätnud.
 
“Googeldame kõiki oma lõppvooru pääsenud kandidaate,” tunnistas Service Minded’i personalijuht Harrier Öholm. Tema sõnutsi on alasti-fotod ja alkoholi või uimastitega seotud sissekanded põhjus, miks kandidaadid välja praagitakse.
 
Stockholmi kaubanduskoja mullune uuring näitas, et sotsiaalmeedia kasutamine töövõtjate tausta uurimisel on tööandjate seas on aastaga peaaegu kahekordistunud.