Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits pani kirja brändi väärtuse kujunemise punktid. Kuigi ükski Eesti firma pole seni maailma kalleimate brändide TOP-100 sekka pääsenud, tuleks siiski igal brändil püüelda oma väärtuse tõstmise poole.

Põhireeglid, mis teevad ühest ettevõttest tugeva brändi ja mille alusel firma kliente, töötajaid ja partnereid küsitledes on ka võimalik arvutada brändi väärtust.
 
1. Brändi selgus. Kas sinu firmast/tootest ja selle lubadustest saadakse ühte moodi aru?
 
2. Brändi kaitstus. Kas sinu bränd on rahvusvahelisel turul juriidiliselt kaitstud ja ka sisult ning vormilt raskesti kopeeritav?
 
3. Brändile pühendumine. Kas iga inimene teie firmas teab teie brändi väärtusi ja lubadusi ning on pühendunud isiklikult nendele?
 
4. Brändi mõju. Kas sinu brändist räägitakse sinu klientide seas, kirjutatakse ajalehe kommentaarides? Kas sinu klientidest on saanud sinu brändi vabatahtlikud saadikud?
 
5. Brändi tähtsus. Kuivõrd suudab sinu bränd vastata klientide vajadustele ja ootustele ja luua samas uusi vajadusi ja ootusi?
 
6. Brändi autentsus ja mõistetavus. Kui palju teatakse sinu ettevõtte ajalugu, tõestisündinud lugusid, millega ei saa sind teistega kunagi segi ajada? Kui palju teatakse sinu ettevõtte unikaalsetest omadustest ja kvaliteedi tagamise viisidest, lubadusest? Kui palju ja mida teatakse brändi või ettevõtte omanikest?
 
7. Brändi järjepidevus. Kas igal kokkupuutel sinu brändiga on klientide kogemus sinu brändi lubadusega ühtemoodi hea või tuleb ette ka läbikukkumisi?
 
8. Brändi erisus. Kuivõrd eristavad sinu kliendid sinu brändi sinu konkurentide omast? Või äkki polegi muud suurt vahet kui odavam hind?
 
9. Brändi globaalsus. Kas sul on kliente ühes riigis, ühes maailmajaos või kogu maailmas, kas neid on tuhandeid, miljoneid, kümneid miljoneid või miljardeid?
 
Eestis pole me harjunud brändide väärtust mõõtma. Me teame vaid üht-teist nende tuntusest. Ja see aspekt ei pruugi meile anda mingit arusaama sellest, kas ja kui palju antud brändi eest ollakse valmis rohkem maksma.