NordenBladet — Helsingi piirkonnas on kinnisvara hinnad kruvinud järjest kõrgemale, ent sealgi on võimalik omale korter saada vähem kui 150 000 euro eest. Soome statistikakeskuse info kohaselt tõusid kinnisvara hinnad teises kvartalis 6,5 protsenti võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Keskmine ruutmeetri hind oli 4107 eurot, vahendab Helsingin Sanomat.

See tähendab, et ligi 100-ruutmeetrine perekorter maksab ligi 411 000 eurot ja poole väiksem kahetoaline 205 000 eurot. Siiski võib isegi Helsingist leida elamise, mis maksab vähem kui 150 000 eurot. Oikotie kinnisvaraportaalis üleval olnud kuulutuste alusel on kõige enam alla 150 000 eurose hinnaga kortereid olnud müügis Vantaa idaosas Koivukylä–Havukoski piirkonnas. Teisel kohal odavuse osas on Vantaa Hakunila. Ja kolmas Vantaa Myyrmäki.

Helsingis on parimad võimalused odava korteri saamiseks linna idaosas. Kõige soodsamad hinnad on Kontula-Vesala piirkonnas, siis Mellunmäki, Pihlajanmäki ja Siltamäki piirkonnas. Espoos on soodsaimad piirkonnad Tuomarila–Suvela, Espoonlahti ja Saunalahti–Kattilalaakso.

Suurem osa müüki tulnud odavaid kortereid on 1- ja 2-toalised. Kõige odavam korter on olnud 59 000 eurot maksev 34-ruutmeetrine 2-toaline korter Helsingis Pihlajanmäkis. Kõige soodsam 4-toaline 85,5-ruutmeetrine korter koos eraldi garderoobiga on olnud müügis Koivukylä–Havukoski piirkonnas hinnaga 132 000 eurot.

Suurim alla 150 000-eurone korter on olnud müügis Helsingis Siltamäkis, kus 128,5-ruutmeetrise 5 toaga korteri eest küsiti 149 000 eurot. Helsingi kesklinnas Etu-Töölös on olnud müügis väike, 13-ruutmeetrine korter hinnaga 130 000 eurot. Kruununhakas on müüdud 15-ruutmeetrist korterit hinnaga 146 000 eurot ja Kallios on samasuure korteri eest küsitud 149 000 eurot.

Prognoositakse, et odavamate korterite hinnad lähiajal kerkivad. Näiteks Vantaale planeeritav kiirtramm peaks tõstma Hakunila korterite hindu. See ühendab piirkonna Jumbo kaubanduskeskuse, Tikkurila ja Vantaa lennujaamaga. Kiirtrammitee ehitus peaks algama 2024. aastal ja olema valmis 2028. aastal. Teine kiire tõusja peaks olema Myyrmäki. Helsingis peaks arenema Pihlajamäki ja Siltamäki, samuti Kontula. Helsingi idaosas peaks 2024. aastal valmima metrooliini pikendus.