Mood pole mitte ainult naiste pärusmaa. Järjest rohkem mehi on hakanud hindama individuaalsust ja julgust oma riietuse kaudu ennast määratleda. Paljusid mehi ei rahulda enam ammu meie kaubandusvõrgus pakutav, sest on oht muutuda üheks paljudest ning isikupära läheb seetõttu kaduma. Playboy leidis neli disainerit, kes pakuvad meestele avastamisrõõmu moemaastikul.

Ülikonnameister MARCO LERMAN

Mida peaks mees teadma, kes tuleb teilt riideid tellima?
Hea ülikond on iga härrasmehe visiitkaart. Ülikondade valmistusviise on väga erinevaid ning esimese asjana peaks mees otsustama, kui kõrged on tema nõudmised oma välimusele ja ülikonnale. Rätsepaülikond valmistatakse algusest lõpuni kliendi järgi ning tänu sellele on ka tulemus enamasti kõige kvaliteetsem.

Kuidas näeb välja tööprotsess?
Kõige olulisem on ülikonna juures see, et ta järgiks kandja figuuri. Vastavalt sellele, kus ja millal klient oma ülikonda kandma hakkab, aitan ma valida ülikonna riide. Meeste klassikaline ülikond ei võimalda eriti värvidega eksperimenteerida. Reegel on, et mida ametlikum on ümbritsev keskkond, seda rangem on ülikonna kanga värv ning seda tagasihoidlikum riide muster. Kõige sobilikumad meeste ülikonna värvid on tumesinine, must ja kõik hallid toonid, aga ka erinevad sinised toonid. Klassikalise ülikonna juures on lubatud delikaatsed triibud, kuid need ei tohi olla liiga laiad ega liiga silmatorkavad.

Vastavalt kliendi ootustele lepitakse kokku ülikonna lõige ja detailid ning koos valitakse kangas. Seejärel võtab meister kliendi mõõdud ning märgib üles kliendi figuuri eripärad. Pintsaku jaoks võetakse 12 ning pükste jaoks neli eri mõõtu.

Üldjuhul tehakse ülikonna valmistamisel kaks proovi. Ülikond on valmis siis, kui see on õmmeldud vastavalt kliendi soovidele, järgib tema figuuri ning on kandes mugav. Olen veendunud, et selleks, et teha häid meesteülikondi, peab neid ise ka kandma. Sellel erialal tagavad edu ainult professionaalsed oskused, rätsepate pikaajalised kogemused ja lai kangaste valik.

Hinnaklass?

Ülikondade hinnad algavad 670 eurost. Kes kallimat tahab, siis – eksklusiivsus ja elegants ei tunne piire. Ärge kartke kulutada raha hea ülikonna peale. See investeering tuleb teile igal juhul tagasi teile osutatud meeldiva tähelepanu ning heade tööalaste saavutuste arvelt.

Täispikka intervjuud ülikonnameistrite Marco Lermani, Lilli Jahilo, Katrin Kuldma ja Kalle Aasamäega loe värskest Playboyst