Ligi üheksa aastat peaasjalikult vaid meestele rõivaid disaininud Jaana Varkki tuli veebruari alguses välja esimese omanimelise märgiga Varkki ja naistele mõeldud kollektsiooniga “Carpe Diem”. Ainsaks võimalikuks mõjutuseks meestemoe poolelt peab ta põhjalikku tehnoloogilist poolt.

Varkki moebränd sündis eelmisel aastal ning esimene limiteeritud kollektsioon on müügil Tallinna Kaubamajas. Varem disainis Jaana Varkki (39) meesterõivaid Montoni brändi jaoks. Lisaks moedisainimisele annab ta Kunstiakadeemias loenguid.

Muusikast, inimestest ja headest mõtetest inspireeritud kollektsiooni kuulub ligi paarkümmend erinevat toodet, mille teevad eripäraseks Varkkile omased detailid: tavapärasest erinev voodrilahendus, huvitavalt paigutatud tasku või viltu tõmmatud jaki reväär. Osade toodete puhul on kasutatud ka Jaana kunstnikust venna Harvi Varkki graafikat, samuti leiab toppidelt Jaana enda moejooniseid.

Kaua oled seda mõtet peas hoidnud, et päris oma asja teha ja tulla enda rõivamärgiga välja? Mis andis julgust?

See on tegelikult päris pikalt kestnud, reaalne soov ja tahtmine tekkis eelmise aasta kevadel, kui tundsin, et tahan ja olen valmis oma asja tegema. Ma väga-väga armastan oma eriala. Mul on teadmised, oskused ja kogemused ehk et pole päris nii-öelda koolipingist tulnud. Järelikult on see parim aeg ja võimalus just nüüd seda teha.

Majanduslikult on see suhteliselt keerukas aeg – inimesed on tundlikud, ei ostle nii kergemeeselt kui mõned aastad tagasi -, aga ma ei karda seda, olen optimist. Naised tahavad ilusad välja näha igal ajal.

Paljud sõbrad ja tuttavad on öelnud, et ammu oleks võinud juba oma asja ajada. Ju mul endal läks palju rohkem aega, et see samm ette võtta. Teisalt vajab selline otsus väga palju ressursse, et üksi teha.

Refereeritud artikli täisteksti lugege Postimehe Naistelehelt