NordenBladet — Kohvikud teavad, milliseid nõusid kliendid kaasa võtavad, seetõttu välditakse väikseid kaunistustega tasse. Üks tass, mida kliendid sageli kaasa võtavad, on Robert’s Coffee keti kirjadega tass. Ju siis see kohv nii meeldib, leiab keti kaubandusjuht Petri Parviainen. Ta on ühtlasi teadlik, miks tasse kaasa võetakse – seal on peal kohviku logo, vahendab Helsingin Sanomat.

Lisaks tassidele võetakse Robert’s Coffee’st kaasa kristallist klaase. Teinekord tuleb ette üllatusi. Näiteks Helsingis Pohjoisesplanadil asuvast kohvikust kadus üllatavalt palju söögiriistu ühes supist ja salatist koosneva lõunasöögiga. Kadumiste tõttu muudeti korraldust ja nüüd saab klient omale söögiriistad alles siis, kui on ära maksnud.

Kohvikuketil on kokku 45 tegutsemiskohta, asju kaob suhteliselt vähe, aga kõige rohkem Helsingis ja selle ümbruses. Maakondades juhtub seda haruharva.

Parviaineni sõnul töötajad näevad, kui keegi midagi kaasa võtab, aga järgi keegi jooksma ei hakka. Leitakse, et on hea, kui tass kellegi õnnelikuks teeb.

Fazeri kohvikutes on näppajate lemmikuteks raske ja madal veetass ning teesõel. Kadumisi on aga väga vähe võrreldes sellega, kui palju nõusid klientidel või pesumasinas katki läheb, räägib keti Fazer Cafés ärijuht Miika Kostilainen. Tema väitel saab vargusi vähendada, kui vältida teatud tüüpi nõusid. Nii on teada, et väiksed ja kaunistustega nõud kaovad kiiremini. Samuti välditakse logodega nõusid, kuna neid võetakse meeneteks kaasa.

Teatud kompromisse tuleb teha, aga selleks spetsiaalselt koledaid nõusid ei kasutata, et neid kaasa ei võetaks. Nii on Soome rahvusparkides kirved, mida keegi nende raskuse ja erilise kuju tõttu kaasa ei taha võtta. Selles suunas ei minda, kuna väljanägemine ja ilu on osa kohvikuelamusest.

Üks tähelepanek on söögikohtadel veel – õpilassööklatest kaovad nõud, kui algab sügissemester. Siis kaovad ka tavalised kahvlid ja noad.

 

Allikas: Eestinen.fi
Loe kõiki NordenBladet´i “Soome uudised & info” rubriigi artikleid SIIT