NordenBladet — Soomes tahetakse järgmisest aastast lubada teedele noorte hulgas populaarsete mopoautode asemel turvalisemad traktorautod, mida juba kasutatakse Rootsis.

Mopo- ehk motoautod on väiksed ja kerged, aga liikluses äärmiselt ohtlikud. Rootsis on kasutusele võetud turvalisem lahendus: kiiruspiiranguga sõiduautod, mida kutsutakse traktorautodeks. Nüüd tahab Soome liiklusturvalisusamet Trafi järgmisest aastast lubada traktorautod Soome teedele. See tähendab, et mopoautode omanikel pole oma sõiduriistu enam kellelegi edasi müüa.

Soome noored kurdavad, et maksid kasutatud mopoauto eest 5000 eurot, aga nüüd pole seda enam kellelegi edasi müüa, vahendab Yle.

Mopoautode müük on Soomes kukkunud peaaegu nulli. Põhjuseks on vähene turvalisus ja varuosade kallidus. Prognoositakse, et traktorautode tulekuga kaovad mopoautod üldse ära.

Varem olid mopoautod üsna populaarsed. Kogu Soomes on mopoautode hulk viimase 10 aastaga viiekordistunud. Kokku on mopoautosid Soomes 8000 ringis. Linnadest on kõige rohkem mopoautosid Poris, järgnevad Tampere, Turku ja Seinäjoki.

Mopoauto on Soomes olnud lahendus noortele alates 15. eluaastast. Päris autot tohib juhtida alates 18. eluaastast.

Trafi andmetel saab mopoautodega juhtunud õnnetustes igal aastal vigastada 80-100 inimest. Traktorautode puhul oodatakse vigastatute arvu langust.

Traktorauto on tavaline sõiduauto, mis on ümber ehitatud nii, et sellel on kiiruspiiraja. Traktorauto sõidukiklass on T1. Auto ümberehitus traktorautoks maksab 700 euro ringis.

Praegu mõeldakse Soomes, kas kiiruspiirang peaks traktorautodel olema 40 või 60 km/h. Prognoositakse, et Soome teedele tuleb kokku kuni 41 000 traktorautot.

 

 

Allikas: Eestinen.fi
Loe kõiki NordenBladet´i “Soome uudised & info” rubriigi artikleid SIIT