OHMYGOSSIP – Üle päeva võib välismeediast lugeda, et üks või teine Instagrami, Twitteri või YouTube staar teenib oma kanaliga viiekohalisi summasid vaid paari postituse eest. Populaarne Ameerika väljaanne AOL uuris Skandinaavia sotsiaalmeedia üheks mõjuvõimsamaks naiseks valitud viiekeelse meediakontserni NordenBladet peadirektorilt ja ühelt omanikult Helena-Reet Ennet´ilt, kas ja kui palju sellised väited tõele vastavad.

“Rahast ju keegi rääkida ei soovi, ent isiklikult ma selliseid pelgalt sotsiaalmeedia baasil rahas suplejaid ei tunne. Tean ridamisi välismaiseid blogijaid, lauljaid ja modelle, kelle kontodel ka miljonid järgijad ja kes muidu oma igapäevatööga teenivad mõnusalt (ikka mitmeid tuhandeid päevas), ent nende sissetulek pole seotud otseselt sotsiaalmeediaga. Sotsiaalmeedia on juba suure tehtud töö lisaväärtus ja käepikendus,” räägib ise enam kui 5 miljonit Twitteri järgijat omav Ennet.

Seda, et keegi paari postituse eest viiekohalise summa teeniks ta ei usu. “See on suhteliselt ebatõenäoline, kui pole just tegu A-listi Hollywoodi kuulsusega. Teen ise koostööd väga rikaste firmade ja riiklike asutustega ent sellistest summadest võib ainult unistada. Haldan ka väga mitmete A-listi staaride sotsiaalmeedia kontosid, ent postituste eest selliseid summasid ma ei tea, et makstud oleks. Neljakohalisi küll aga viiekohalisi ei tea. Võib-olla olen liiga väike mutter ning loomulikult ei oska ma kõigi eest rääkida… samuti olen ma ise üks erkordselt kehv raha küsija. Isegi äärmiselt kehv raha küsija. Mul on ebamugav küsida ca 500.-, kuigi peaks küsima sama asja eest  50 000.- või rohkem,” toob Helena-Reet suvalise suhtarvulise näite. Sellepärast on ta rahalised tehingud, reklaamimüügi ning finantsteemad jätnud teistele.

“Olen liiga vähe raha küsinud ja kui veel ausam olla, siis ma ise reklaamimüügiga polegi praktiliselt tegelenud. Mulle müük ei meeldi, mulle meeldib asja loominguline pool. Mulle meeldib luua toodet mis müüb, mitte toodet müüa,” ütleb Helena-Reet ning lisab, et tegelikult peaksid Eesti inimesed (kaasa arvatud ta ise) julgemalt raha küsima ning enda tööd, aega ja vaeva kõrgemalt väärtustama.

Soome meediast on läbi jooksnud, et annate sotsiaalmeedia loenguid millega ühekordselt kasseerite sisse 3000.- eurot, olgu tegu siis kolme või kolmetuhande kuulajaga. “Kolm tuhat on väga väike summa arvestades seda infot ja teadmisi, mida klient saab. Olen kindel, et võiksin müüa sama loengut ka kordades kallimalt, õige reklaamiinimene müüks selle suurema vaevata maha. Küsimus on selles, mis hinna me ise endale määrame. Kuna mina hindan end väga kõrgelt, ent vaatamata suurele kogemusele ja pikaajalisele pühendumisele olen ise kehv raha küsija, siis tihti teen asju pigem tasuta kui odavalt.”

Allikas: Ohmygossip.fi